مدیرکل میراث فرهنگی گلستان:

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان بر لزوم ساماندهی واحدهای غیرمجاز در محورهای گردشگری به ویژه منطقه زیارت تاکید کرد.

واحدهای غیرمجاز در محورهای گردشگری نیازمند ساماندهی است
به گزارش گلستان 24،ابراهیم کریمی ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان گلستان اظهار کرد: بازاریابی و تبلیغات یکی از اصلی‎ترین و ضروری‎ترین نیاز در حوزه گردشگری است باید تلاش شود در این حوزه گلستان را به گردشگران معرفی کرد.
 

وی با اشاره به اینکه برگزاری رویدادها و جشنواره بین‎المللی اقوام در دستورکار است، تصریح کرد: در سال 1392 یک موزه فعال در استان داشتیم که این میزان اکنون به هشت موزه در استان افزایش پیدا کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان افزود: هدف کمی ما ایجاد پنج موزه در شهرستان‎های گرگان، گنبدکاووس، کلاله، بندرگز و گمیشان است در سال 1395 موزه خصوصی راه‎اندازی شد.

کریمی با اشاره به اینکه برخی موضوعات باید در بحث منابع اعتباری قرار بگیرند، گفت: درنظر گرفتن منابع اعتباری کمک می‎کند قدم‎های مثبتی در اجرای پروژه‎ها برداشته شود.

وی عدم تعیین حریم آثار تاریخی در استان را یکی از معضلات مهم خواند و ابراز کرد: قضات به دلیل عدم تعیین حریم آثار تاریخی نمی‎توانند سریع حکم دهند که باید در این زمینه چاره‎اندیشی شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستانگفت: تعداد پایگاه‎های جهانی در استان گلستان یک مورد است، تعداد بناهای مرمت شده با توجه به کمبود منابع اعتباری 6 مورد در سال گذشته عملیاتی شد و در سال جاری بنا داریم تا هشت مورد از بناهای تاریخی را مرمت کنیم.

کریمی از رونمایی ثبت ملی گویش گرگانی خبر داد و گفت: رونمایی ثبت ملی گویش گرگانی طی یک الی دو هفته آینده انجام می‎شود.

وی بر لزوم تجهیز موزه‎های استان به حفاظت الکترونیک تاکید کرد و گفت: موزه‎های استان به حفاظت الکترونیک تجهیز نیستند، ساماندهی و مستندسازی اموال غیرمنقول تاریخی در دستور کار است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان افزود: گنبدکاووس به عنوان پایتخت زیورآلات انتخاب شد و کاندیداتوری شهر جهانی صنایع دستی است.

کریمی بیان کرد: روستائیان توان پرداخت عوارض بوم‎گردی را ندارند، گفت: با وجود این عوارض، یعنی بوم‎گردی به سمت تعطیلی پیش می‎رود.

انتهای پیام/

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار