در جلسه فرماندار و مسئولان قضایی گرگان با داوطلبان مطرح شد؛

خرید و فروش رای در آستانه انتخابات و اعتراض به داوطلبان حامی شهردار گرگان، مهم‌ترین موضوعاتی بود که در جلسه فرماندار و مسئولان قضایی و امنیتی گرگان با داوطلبان شورای شهر مطرح شد.

تخلفات گسترده در تبلیغات انتخاباتی/ اعتراض به حامیان شهردار گرگان
به گزارش گلستان 24، جلسه فرماندار و مسئولان قضایی و امنیتی گرگان با داوطلبان شورای شهر عصر سه شنبه در فاصله سه روز مانده به پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد.

در این جلسه که تعداد زیادی از داوطلبان حضور داشتند، نسبت به برخوردهای تبعیض آمیز شهرداری گرگان با تبلیغات کاندیداها، ارائه لیست حمایتی توسط شهردار گرگان و همچنین استفاده از نام، عکس و عنوان شهردار گرگان در لیستی که توسط وی ارائه شده است اعتراض شد و خواستار ورود فرماندار و دستگاه های نظارتی شدند.

فرماندار گرگان با بیان اینکه ۲۳۰ داوطلب برای کسب ۹ کرسی شورای اسلامی شهر گرگان رقابت می‌کنند، اظهار کرد: پنج هزار نفر برای برگزاری انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در گرگان همکاری خواهند کرد و امیدواریم مشارکت خوبی را از سوی مردم شاهد باشیم.

سیدعباس حسینی افزود: اخذ رای در ۱۲۰ شعبه و ۴۳۰ صندوق الکترونیک در گرگان انجام می‌شود و برای نخستین بار شعبه اخذ رای در ناهارخوران تدارک دیده‌ایم و در منطقه النگدره هم صندوق سیار خواهیم داشت.

وی ادامه داد: با برگزاری انتخابات الکترونیک دغدغه شمارش آرا نخواهیم داشت و از تمامی مردم می‌خواهم که از طریق کانال اطلاع رسانی فرمانداری اطلاعات لازم را کسب کنند.

۹۰ درصد تبلیغات داوطلبان شورا قانونی نیست

فرماندار گرگان با اشاره به تخلفات انتخاباتی در سطح شهر گرگان، گفت: ۹۰ درصد تبلیغات داوطلبان شورا در سطح شهر گرگان در چارچوب قانون نیست و انتظار داریم که این عزیزان مساعدت بیشتری داشته باشند.

حسینی تصریح کرد: فرمانداری گرگان از هیچ فرد، گروه و ائتلافی در انتخابات شورای شهر گرگان حمایت نمی‌کند.

وی بیان کرد: وظیفه ما قانونمداری و امانتداری است و مشارکت و حضور مردم پای صندوق‌های رای تقویت نظام را به دنبال خواهد داشت.

وی یادآور شد: خوشبختانه در انتخابات قبلی، صبح پس از رای گیری شاهد آرام‌ترین و خلوت‌ترین حالت بودیم و انتخابات به دور از هر گونه حاشیه‌ای برگزار شد.

داوطلبان از بلیط دیگران برای تبلیغ خود استفاده نکنند

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان گرگان نیز در این جلسه با بیان اینکه تعداد داوطلبان شورای اسلامی شهر گرگان قابل توجه است، اظهار کرد: پیش از شروع تبلیغات انتخابات، پرونده هشت کاندیدا به دلیل تبلیغات زود هنگام به دادسرا گزارش شد و اگر جرم آنها احراز شود برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

عزت الله حمزه نژاد افزود: اغلب ابعاد بنرهای داوطلبان در سطح شهر غیر قانونی است و بنرهایی که بر خلاف مقررات چاپ شده‌اند جمع خواهند شد.

وی با بیان اینکه داوطلبان نباید از بلیط دیگران برای تبلیغ خود استفاده کنند، گفت: این افراد باید رزومه خودشان را اعلام کنند که در دوران مسئولیت خود چه کارهایی انجام داده‌اند.

انتخابات شورای شهر گرگان

رئیس ستاد پیشگیری از وقوع جرم مرکز استان گلستان خاطرنشان کرد: داوطلبانی که از نام دیگر افراد استفاده می‌کنند در واقع ضعف خود را نشان می‌دهند.

 

 

حمزه نژاد تصریح کرد: عده‌ای هم برای ارتقای خودشان فقط به دنبال تخریب دیگر داوطلبان هستند که این کار درستی نیست.

وی با اشاره به خرید و فروش رای توسط داوطلبان شورای اسلامی شهر گرگان، گفت: داوطلبانی که رای مردم را می‌خرند به این معنی است که ضعف دارند و حتی کسانی که پکیج‌هایی به مردم می‌دهند مانند خریدن رای است.

حمزه نژاد با بیان اینکه داوطلبان نباید از خطوط قرمز عبور کنند، یادآور شد: مسئولان ستادهای انتخاباتی و هواداران هم از بی نظمی پرهیز کنند تا امنیت حفظ شود.

وی بیان کرد: تبلیغات انتخابات از صبح پنجشنبه ممنوع خواهد شد و از داوطلبان خواهشمندیم پس از اعلام نتیجه کارناوال راه نیاندازند و رقیب شکست خورده را تهییج نکنند.

خرید و فروش رای در شان نظام نیست

جانشین دادستان گرگان نیز  با بیان اینکه نگاه دستگاه قضایی ممانعت از بروز نابهنجاری‌ها و جلوگیری از تشکیل پرونده قضایی برای داوطلبان است، گفت: نصب بسیاری از بنرها، داربست‌ها و سخت افزارها موجب تخریب تاسیسات عمومی و خصوصی شده و در برخی موراد مشاهده شده که برای نصب بنر شاخه درخت را قطع کرده‌اند.

سلیمانی افزود: داوطلبان در برگزاری تریبون آزاد در ستادهای انتخاباتی خود مراقب باشند که افرادی که صحبت می‌کنند از خطوط قرمز عبور نکنند و متاسفانه در فضای مجازی شاهد مسائلی بودیم که شرم آور است.

وی تصریح کرد: برخی داوطلبان نیز وعده داده‌اند که از رای خود عکس بگیرید و ما با قرعه کشی جایزه خواهیم داد و این به معنی خرید و فروش رای بوده و در شان نظام نیست.

سلیمانی ادامه داد: اگر داوطلبی بخواهد تائید فردی را در تبلیغ خودش تصریح کند باید تائید آن فرد را از قبل اخذ کرده باشد.

وی یادآور شد: امیدواریم با عمل به موازین قانونی و شرعی و رعایت اخلاق و انصاف، انتخابات خوب و شایسته‌ای را شاهد باشیم.

پخش موسیقی با صدای بلند خلاف قانون است

رئیس پلیس اطلاعات و امنیت فرماندهی انتظامی گلستان هم در این جلسه با بیان اینکه قوانین انتخابات شفاف است، اظهار کرد: جلسات ستاد انتخاباتی که در مرکز شهر برگزار می‌شود موجب ترافیک شده و تماس‌های زیادی از سوی مردم در این مورد داشتیم.

سرهنگ بهرام عزیزی افزود: پخش موسیقی با صدای بلند در ستادها و استفاده از افراد غیر قانونی برای پخش زنده موسیقی، خلاق قانون است.

وی تصریح کرد: هواداران داوطلبان از تجمع در اطراف ستادها، پیاده رو و خیابان‌ها خودداری کنند و نصب بنر روی تابلوهای راهنمایی و رانندگی، دیوارهای خصوصی و تابلوهای دولتی ممنوع است.

وی ادامه داد: اگر زیرمجموعه یک داوطلب تخلف کند، داوطلب مربوطه باید پاسخگو باشد و تا زمانی که نتایج رسمی انتخابات اعلام نشده، نباید نتایجی از سوی ستادها اعلام شود.

اعتراض به داوطلبان حامی شهردار گرگان

اما جلسه فرماندار و مسئولان قضایی و امنیتی گرگان با داوطلبان شورای شهر حواشی زیادی داشت که مهم‌ترین آن اعتراض برخی داوطلبان به داوطلبان حامی شهردار گرگان بود.

داوطلبان معترض معتقد بودند که حامیان شهردار گرگان از پول بیت المال برای تبلیغات و نصب بنر استفاده کرده‌اند و حتی وعده‌های خلاف واقع مانند افتتاح تله کابین داده‌اند.

این داوطلبان معترض می‌گفتند که شهرداری بسیاری از بنرهای آنها را جمع کرده است در حالی که بنرهای تمامی حامیان شهردار در سطح شهر موجود است و معتقد بودند که باید شرایط برای داوطلبان حامی شهردار و سایر داوطلبان یکسان باشد.

همچنین بسیاری از داوطلبان حاضر، به برگزاری با تاخیر این جلسه در فاصله سه روز مانده به انتخابات انتقاد کردند.

انتهای خبر/

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار