با هدف مقابله با «طرح 2030 »

نخستین کلاس با عنوان «شهید شناسی» در کشور، در مدرسه بیگ‌زاده گنبدکاووس با هدف مقابله با «طرح 2030 » برگزار شد.

نخستین کلاس «شهید شناسی»کشور در مدرسه بیگ‌زاده گنبدکاووس برگزار شد+ تصاویر
به گزارش گلستان 24، پس از آنکه رهبر معظم انقلاب نیز با اجرای طرح غرب‌گرایانه و ضداسلامی 2030 اظهار نگرانی کرده و آن را از مصادیق نفوذ فرهنگی دانستند همگان برای مقابله جدی با این طرح و توقف اجرای آن دست به کار شده و به سهم خود حرکاتی را در این مسیر آغاز کردند.
 

انجمن دوستداران کتاب مهر گنبدکاووس با همکاری دبستان هیئت امنایی بیگ‌زاده این شهرستان در اقدامی ابتکاری و ارزشمند با طراحی برنامه‌ای ویژه کلاسی را با عنوان کلاس «شهید شناسی» برنامه‌ریزی کرده و آن را در مدرسه با حضور دانش‌آموزان اجرایی کردند.

نایب رئیس انجمن اولیا و مربیان آموزشگاه بیک‌زاده و مدیر انجمن دوستداران کتاب مهر گنبدکاووس در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس پیرامون اجرای این طرح اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح آشنایی دانش آموزان با ایثارگری شهیدان و توجه به مفاهیمی است که برخی برای حذف آن در تلاش هستند.

سیدعلی کریمیان با بیان اینکه اولویت در این کلاس با شناساندن شهدای دانش آموز و معلم به ویژه شهدای بومی است، افزود: در این کلاس کتاب یا خلاصه‌ای از زندگی یکی از شهدا را انتخاب می‌کنیم و توسط یکی از دانش آموزان یا معلمان در مدت پنج تا 10 دقیقه متن مورد نظر قرائت می‌شود و در پایان با طرح سوالی از متن قرائت شده به پاسخ‌دهندگان سوال جوایزی اهدا خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه باید در برابر طرح موسوم به 2030 با جدیت و با اقدامات ایجابی ایستادگی کرد، خاطرنشان کرد: امیدوارم این طرح که به صورت آزمایشی در گنبدکاووس برگزار شده است پس از پخته شدن و الصاق فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی به آن به صورت کامل در مدارس سراسر کشور اجرایی شود.

نایب رئیس انجمن اولیا و مربیان آموزشگاه بیک‌زاده بر لزوم همکاری دستگاه‌ها و نهادهای مختلف برای اجرای چنین برنامه‌هایی تاکید کرد و گفت: شهدا همواره در طول اجرای سیستم آموزشی کشور ما مظلوم بوده‌اند و از آنها و فرهنگ ناب ایثار و شهادت غفلت شده است که امروز با اجرای سند 2030 قطعا آسیب‌های بیشتری به فرهنگ جامعه خواهد خورد.

سیدعلی کریمیان با تقدیر از همکاری و همدلی مسوولان دبستان بیگ‌زاده شهرستان گنبدکاووس در اجرای طرح کلاس شهیدشناسی، تصریح کرد: شهدا به گفته امام راحل شمع محفل بشریت هستند و تردیدی نداشته باشیم که پس از شهادت نیز برکات وجودی آنها همه ما را مورد توجه و عنایت قرار خواهد داد و هر چه امروز کشور در حوزه امنیت، استقلال، آزادی و پیشرفت و توسعه دارد از برکت همین خون‌های پاک است.

 

انتهای پیام/

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار