مسئول شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی گلستان خبر داد؛

مسئول شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان گلستان گفت: نشست سراسری دو روزه فرماندهان بسیج دانشجویی گلستان برگزار می‌شود.

برگزاری نشست 2 روزه فرماندهان بسیج دانشجویی در گلستان

به گزارش گلستان 24، مهدی باقریان ظهر امروز در نشست بصیرتی با عنوان الزامات تحقق شعار سال در دانشگاه پیام‌نور گنبدکاووس با اشاره به فضای جدید شکل گرفته در دنیا و عصر تمدن‎سازی اظهار کرد: فرمان امام راحل به بسیج دانشجویی تلاش برای صدور انقلاب و زمینه‎ساز حکومت جهانی مستضعفان است و از این رو همدلی و همزبانی درونی یکی از مهم‌ترین الزامات تحقق این فرمان است.

وی با بیان اینکه بسیج دانشجویی رسالتش طلایه‎داری و پرچم‌داری حرکت‌های مثبت و سازنده در کشور و جریان‎سازی پیرامون اهداف انقلاب است، متذکر شد: بسیج دانشجویی همچون گذشته باید در حوزه تعامل و همدلی نیز پیش‌گام و پیش‌رو باشد و برای تحقق این مهم باید در فرمایشات رهبری مداقه و توجه مضاعف شود.

مسئولیت‎گریزی آفت همدلی است

مسئول شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان گلستان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در حرم مطهر رضوی افزود: ایشان از همگان می‌خواهند برای تحقق همدلی و همزبانی به نقش‌ها و مسئولیت‎های خود در جامعه بیندیشند و از مسئولیت‎گریزی اجتناب کنند و به همین دلیل تأکید می‎کنند دولت کارگزار مردم است اما مردم نیز نباید از نقش خود در اعتلای کشور غافل شوند.

باقریان در نظر گرفتن هدف و رعایت احترام و شأن متقابل را از سوی دانشجویان و مسئولان یک الزام واقعی در مسیر تحقق شعار سال در دانشگاه‎ها دانست و توضیح داد: هدف مجموعه‎های تلاش‌گر دانشگاه در نهایت اعتلا و رشد مجموعه دانشگاهی و در وهله بعدی کشور است، بنابراین اشتراکات همواره بر افتراقات می‎چربد، اما در موارد اختلافی نیز آنچه موجب حل مسائل و عدم مساله‎آفرینی جدید می‎شود رعایت احترام متقابل و برخورد منطقی از هر دو طرف است.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب فدا کردن منافع شخصی را در برابر منافع ملی از دیگر ضروریات فضای کشور عنوان کرد و افزود: نگاه کلان، همه‌جانبه و درک صحیح از معادلات جامعه و البته شناخت دقیق نقشه‎های دشمن می‎توانند دانشجویان و مسئولان را در این فداکاری کمک کند.

مسئول شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان گلستان، نقش خواص و مسئولان را در این مسیر بسیار پررنگ‎تر دانست و تصریح کرد: همدلی و همزبانی باید ابتدا از سوی مسئولان با گام‎های بلند به سمت مردمی‎تر شدن و توجه به نیازهای واقعی آنان و شنیدن حرف و نقد آنان صورت بپذیرد و مردم و بالاخص دانشجویان همواره نشان داده‎اند در پاسخ به اعتماد مسئولان همواره پرفروغ درخشیده‎اند.

باقریان توجه کافی به قانون و حیطه وظایف و اختیارات مسئولان را از سوی دانشجویان یکی دیگر از راه‎های همدلی بیان کرد و عنوان داشت: درک صحیح از میزان و حدود وظایف و اختیارات به روشنی می‎تواند همه را با رعایت آرمان‌گرایی به واقع‎نگری در مسیر تحقق آرمان‎ها یاری دهد.

وی عمق‎بخشی و افزایش سطح آگاهی و مطالعه دانشجویان را یکی از دغدغه‎های مهم رهبری نسبت به جامعه علمی دانست و گفت: بدون تردید افزایش میزان آگاهی و بصیرت در میان دانشجویان و حتی مسئولان دانشگاه‎ها می‎تواند ضمن رشد و پویایی فضای علمی کشور بر سرعت حرکت به سمت همدلی و همزبانی در محیط دانشگاه‎ها بیافزاید./فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار