رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان خبر داد: معاینه فنی 2700 دستگاه کمباین انجام شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان از پیش‎بینی تولید یک میلیون و 300 هزار تن گندم در استان خبر داد.

پیش‎بینی تولید یک میلیون و 300 هزار تن گندم در گلستان
به گزارش گلستان 24، مختار مهاجر در گفت‎وگو با خبرنگاران اظهار کرد: به مراکز خرید گندم در شمال استان گلستان ابلاغیه صادر شد و از 6 تا حداکثر 10 خرداد این مراکز بازگشایی شدند در شمال استان برداشت گندم در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه 2 هزار و 700 دستگاه کمباین برای برداشت غلات معاینه فنی شدند، تصریح کرد: بیش از 110 مرکز خرید پیش‎بینی شده و از این لحاظ مشکلی در استان وجود ندارد ظرفیت نگهداری یک میلیون و 300 هزار تن گندم تولیدی نیز در استان تمهید مقدمات شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان افزود: برداشت جو و کلزا از هفته گذشته در استان آغاز شد تاکنون 17 هزار تن خرید تضمینی جو در استان انجام گرفت 13 هزار تن کلزا تا این لحظه خریداری شد، یک هزار و 200 تن کلزای خریداری شده ثبت سامانه شد، وجوه کشاورزان به مرور در حال پرداخت است.

مهاجر به کشاورزان جوکار در استان توصیه کرد در هنگام برداشت این محصول دقت لازم را داشته باشند و نگذارند دلالان و واسطه‎ها محصول جو را با رطوبت منفی و بین 800 الی 850 تومان خریداری کنند با توجه به اینکه 150 هزار تن تولید جو در استان پیش‎بینی شده است اختلاف قیمت ناشی از آن حدود 60 میلیارد تومان بوده که فقط کشاورزان متضرر می‎شوند.

وی بیان کرد: نخستین محموله جو در قالب 210 تن طی چهار روز گذشته در بورس به فروش رسانده شد که وجه آن پرداخت می‎شود چنانچه در بورس به فروش نرسد حداکثر تا دو ماه آینده خرید جو انجام شده و وجوه آن به حساب کشاورزان واریز می‎شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: قیمت خرید تضمینی جو یک‎هزار و 30 تومان، قیمت خرید تضمینی گندم یک‎هزار و 300 تومان و قیمت خرید تضمینی کلزا 2 هزار و 780 تومان است.

به گفته مهاجر، سال گذشته یک‎هزار و 400 میلیارد تومان وجوه کشاورزان استان به‎هنگام پرداخت شد امسال نیز سعی داریم به طور یکنواخت وجوه کشاورزان واریز شود و درصد باقیمانده نیز حداکثر تا سه ماه آینده پرداخت شود و کشاورزان از این بابت نگرانی نداشته باشند.

انتهای پیام/

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار