مدیرکل تعاون گلستان:

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان از اجرای طرح «کاج» در استان خبر داد و گفت: امسال قرار است 100 هزار فارغ‎التحصیل بیکار در قالب طرح کارورزی جذب شوند.

فارغ‎التحصیلان دانشگاهی بیکار گلستان در طرح کارورزی جذب می‎شوند
به گزارش گلستان24، سعید مازندرانی ظهر امروز در نخستین جلسه کارگروه اشتغال استان گلستان در سال 1396 اظهار کرد: اشتغال یکی از مباحث بنیادی است و هر دولتی که مستقر شود باید این دغدغه عمومی را برطرف کند.
وی با اشاره به اینکه دولت باید سالانه یک میلیون شغل ایجاد کند، تصریح کرد: باید ورودی و خروجی اشتغال یکسان شود تا نرخ بیکاری کاهش یابد، یکی از تعهدات وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی این بود که 0.8 درصد از نرخ بیکاری در استان گلستان کاهش یابد که دستیابی به این مهم نیازمند تلاش مضاعف است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان از ایجاد اشتغال جدید و حفظ اشتغال موجود به عنوان دو مولفه مهم یاد کرد و در خصوص برنامه‎های اشتغال افزود: بسته‎های مختلفی در زمینه اشتغال برای سال 1396 پیش‎بینی شده است که از جمله می‎توان به رونق تولید و اشتغال، حمایت از توسعه اشتغال پایدار همچنین طرح مهارت‎آموزی در محل کار واقعی «استاد-شاگردی» اشاره کرد.
مازندرانی بیان کرد: بسیاری از افراد که وارد بنگاه اقتصادی شده و با عنوان کارورزی مشغول به فعالیت می‎شوند با اجرای طرح مهارت‎آموزی در محل کار واقعی، مشکلات بیمه و قانون کار را نخواهند داشت و می‎توانند جذب واحدهای تولیدی و خدماتی شوند.

وی گفت: امسال قرار است 100 هزار فارغ‎التحصیل بیکار در قالب طرح کارورزی جذب شوند این افراد در مدت چهار الی 6 ماه در محیطی که شناخته می‎شوند گواهی دریافت کرده و به عنوان کارورز وارد می‎شوند ماهانه 310 هزار تومان پرداخت می‎شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان با اشاره به اینکه کارورزان بیمه حوادث، سوانح و ایمنی می‎شوند، افزود: بعد از 6 ماه برای تداوم فعالیت اگر کارورز و کارفرما به تفاهم برسند دولت تا دو سال کل مبلغ بیمه را پرداخت می‎کند.
مازندرانی با بیان اینکه میزان ارزیابی سازمان‎ها و ادارات بر اساس اشتغال است، گفت: دستگاه‎های مختلف جامعه هدف خود را که جذب بازار کار می‎شوند در سامانه رصد ثبت کنند سال گذشته ثبت در این سامانه به صورت ناقص انجام گرفت و 11 هزار شغل ایجاد شده وارد سامانه شد.
وی قانون کار و مقررات تامین اجتماعی را یکی از موانع جذب نیروی کار دانست و افزود: باید در این راستا تمهیدات اساسی شود.
انتهای پیام/
 

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار