مدیرکل تعاون و کار گلستان:

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با بیان اینکه نرخ بیکاری استان ‌‌به ۱۲.۸ درصد افزایش پیدا کرد، گفت: یکی از علت‎‌های افزایش نرخ بیکاری افزایش میزان درصد جمعیت فعال جامعه استان و ورود نیروهای کار جدید است.

نرخ بیکاری در استان گلستان به ۱۲.۸ رسید

به گزارش گلستان24،سعید مازندرانی عصر امروز در یازدهمین جشنواره کارآفرینی برتر استان گلستان اظهار داشت: همه ساله برای ایجاد فرهنگ کارآفرینی و اشاعه فرهنگ کار و تلاش در سراسر استان جشنواره کارآفرین برتر برگزار می‎شود.

وی با بیان اینکه 172 نفر کارآفرین در این جشنواره شرکت کردند، تصریح کرد: با بررسی انجام شده از این تعداد 5 نفر به عنوان کارآفرینان برتر استانی انتخاب شدند و 3 نفر از این تعداد به مرحله ملی راه یافتند و امیدواریم بتوانند در این مرحله حائزه رتبه شوند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان  با بیان اینکه نرخ بیکاری استان گلستان در تابستان امسال به 12.8 درصد افزایش پیدا کرده، گفت: یکی از علت‎‌های افزایش نرخ بیکاری افزایش میزان درصد جمعیت فعال جامعه استان و ورود نیروهای کار جدید است.

مازندرانی با بیان اینکه نرخ درصد جمعیت فعال استان از 37 درصد به 39 درصد افزایش پیدا کرده، گفت: با توجه به اینکه نزدیک به 120 هزار دانشجو در حال ورود به فضای بازار کار هستند این پیش‎بینی می‎شد که میزان نرخ بیکاری در گلستان افزایش پیدا کند.

وی اظهار کرد: با توجه به ارائه تسهیلات رونق تولید که نزدیک به 500 میلیارد تومان به صنایع استان گلستان تسهیلات تزریق شده میزان نیروهای اخراج از کار 10 درصد کاهش پیدا کرده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با بیان اینکه با ارائه این تسهیلات  افراد بیکار شده به خصوص در حوزه کارگری برگشت به کار داشتند، یادآور شد: ما باید خودمان را برای تغییرات روز دنیا و تغییر تکنولوژی آماده کنیم و باید بنگاه‎ها به سمت تولیدات جدید با استفاده از تکنولوژی بروند.

مازندرانی به ارتقاء مهندسی روش‎های تولید برای رقابت با محصولات خارجی تاکید کرد و گفت: در خصوص مراکز کاریابی در استان گلستان 24 مرکز وجود دارد و توصیه ما این است که افراد جویایی کار با توجه به تعهداتی که این مراکز دارند و ملزم به رعایت استانداردها هستند مراجعه کنند.

وی به برخی از سوء استفاده از فضای بیکاری در جامعه توسط مراکز بدون مجوز کاریابی اشاره کرد و گفت: عده‎ای مبالغ هنگفتی را برای ایجاد اشتغال از کارجویان دریافت کردند و پاسخگو نبوند.

منبع:تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار