مدیرکل آموزش فنی و حرفه‎ای گلستان:راه‎اندازی شورای مهارت در گلستان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‎ای استان گلستان از موازی‎کاری دستگاه‎های اجرایی در زمینه ارائه آموزش‎های مهارتی گله کرد و گفت: آموزش‎های مهارتی مبتنی بر سند آمایش می‎شود.

آموزش‎های مهارتی مبتنی بر سند آمایش می‎شود
به گزارش گلستان24، ابوالفضل تیرانداز ظهر امروز در نخستین جلسه کارگروه اشتغال استان گلستان در سال 1396 اظهار کرد: ساماندهی آموزش‎های مهارتی با شکل‎گیری شورای مهارت در استان اتفاق می‎افتد.
وی تصریح کرد: آموزش‎های مهارتی مبتنی بر سند آمایش استان، ساماندهی تعدد تصمیم‎گیری در آموزش‎های مهارتی و بهره‎وری نیروی انسانی با شکل‎گیری شورای مهارت به خروجی مناسبی خواهد رسید.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‎ای استان گلستان با تاکید بر تنوع متدهای آموزشی و اشتغالزایی در استان گفت: یکی از موضوعاتی که در دستورکار داریم مهارت‎آموزی در محیط کار واقعی است.
تیرانداز با اشاره به ضرورت آموزش نیروی انسانی و سهم‌بری عادلانه ابراز کرد: جای این موضوع در آموزش و اشتغال خالی بود ظرفیت آموزش در کارگاه‎هایی که وجود دارد باید به شکل شایسته‎تری انجام شود.
وی در خصوص اهداف طرح مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی گفت: حفظ مشاغل سنتی و کاهش هزینه‎های جذب و بکارگیری نیروی فاقد مهارت از جمله اهداف طرح است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‎ای استان گلستان بیان کرد: یکی از روش‎های آموزش مهارتی این است که از بنگاه‎های اقتصادی استفاده کنیم و از تجارب کارفرمایان نیز بهره‎مند شویم مهارت‎آموزانی که در قالب این طرح بکارگیری می‎شوند بین 15 الی 22 سال باید داشته باشند.

تیرانداز افزود: زمان آموزش با توجه به استانداردهای آموزشی یک سال است که مطابق با سرفصل‎های آموزشی ارائه می‎شود مربی یا استادکار حق این را ندارد وقتی کاروز را جذب کرد افراد بیمه شده کارگاه خود را اخراج کند و نباید تعداد بیمه‎شدگان کم شود.
وی اولویت اجرای طرح را در مشاغل سنتی و صنایع دستی عنوان کرد و گفت: اخذ آزمون، تدوین و به‎روزرسانی استانداردهای آموزشی و نظارت بر اجرای دوره‎های آموزشی از مسائلی است که با جدیت پیگیری می‎شود.
انتهای پیام/
 

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار