مدیر کل حمل و نقل جاده ای گلستان:

امکانات لازم برای حمل و نقل محصول گندم از مزارع گلستان به مراکز خرید فراهم شده است.

​تمهیدات کامل برای حمل و نقل گندم های گلستان تا مراکز خرید
به گزارش گلستان 24، مدیر کل حمل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت ؛ برای این کار 7 هزار و 500 کامیون و کامیونت از استان و همین تعداد کامیون از استان های مجاور تامین شده است.

وی با بیان اینکه در مجموع 15 هزار کامیون و کامیونت در جابجایی محصول پائیزه استان از مزرعه تا مراکز خرید وانتقال آن به کارخانه ها در سایر استان ها فعالیت می کنند افزود ؛ به جهت جلوگیری از مشکلات احتمالی 7 هزار و 500 کامیون از استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، تهران، خراسان شمالی، خراسان رضوی و مازندران به کار گیری شده اند.
میقانی در خصوص نرخ جابجایی محصول هم افزود: تعیین نرخ حمل محصول به صورت توافقی میان کشاورز، متصدی شرکت حمل و نقل و صاحب کامیون است.
وی همچنین از مسئولان دستگاه های خرید محصول پائیزه در استان خواست که تخلیه محصول را در مراکز خرید شتاب دهند تا از افزایش نرخ حمل ممانعت شود.

به گفته وی؛ خواب چند روزه کامیون حامل محصول در پشت در مراکز خرید تضمینی استان باعث می شود تا نرخ حمل افزایش یابد.
میقانی افزود: در استان گلستان 71 شرکت حمل و نقل وجود دارد که هفت هزار و 500 دستگاه ناوگان را پوشش می دهند.
عباسی مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی گلستان هم از کشاورزان خواست ؛ به منظور مقابله با ریزش محصول، حتما درزگیری، اندازه بارگیری و کشیدن چادر روی محصول را رعایت کنند.
وی با اشاره به آغاز برداشت محصول پائیزه استان از سطح 480 هزار و 579 هکتار پیش بینی کرد ؛ یک میلیون و 500 هزار تن انواع محصول در استان برداشت شود.

محصول پائیزه کشت شده استان شامل باقلا، کلزا، گندم، جو، سیب زمینی و نخود سبز است که بیشترین سطح قابل برداشت به گندم با 371 هزار و 685 هکتار اختصاص دارد.
 
انتهای پیام /

ارسال نظر

آخرین اخبار