امام جمعه گنبدکاووس:جامعه روحانیت گنبدکاووس در معادلات فرهنگی و سیاسی نقش آفرینی کند

امام جمعه گنبدکاووس با اشاره به لزوم حضور روحانیت در محور همه اقدامات فرهنگی، سیاسی و اجتماعی شهر، گفت: انتظار ما این است که جامعه روحانیت گنبدکاووس نقش‌آفرینی مثبتی در معادلات شهرستان ایفا کند.

توجه به جوانان می‌تواند مساجد را متحول کند
به گزارش گلستان 24، حجت‌الاسلام محمود ترابی صبح امروز در جلسه ستاد اقامه نماز جمعه شهرستان گنبدکاووس که با حضور تعدادی از منتخبان انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی این شهر برگزار شد، با اشاره به منزلت و بزرگی ماه مبارک رمضان که منتسب به خود پروردگار متعال است، اظهار کرد: همه آحاد مردم به ویژه جوان‌ها بدانند که فرصت مغتنم رمضان را باید قدر دانست و از لحظه لحظه آن استفاده بهینه کرد.

وی با تبریک به اعضای منتخب شورای شهر گنبدکاووس که به تازگی به افتخار نمایندگی مردم نائل شده‌اند، افزود: اینکه ترکیب اعضای شورای شهر در گنبدکاووس ترکیبی از قومیت‌ها و مذاهب مختلف است و به نوعی به شورای وحدت و برادری موسوم شده، بسیار خوب و نشان از سطح بالای فهم مردم این شهرستان برای انتخاب شایسته و به دور از قومیت‌گرایی دارد.

امام جمعه گنبدکاووس با توضیح این موضوع که ما در روزها و هفته‌های منتهی انتخابات جلسات ستاد نماز جمعه را برگزار نکردیم، خاطرنشان کرد: ما به این دلیل این کار را کردیم تا شائبه فعالیت‌های انتخاباتی و تلاطم‌های آن ایام متوجه این جایگاه که مخصوص اقامه نماز است، نشود.

ترابی با اشاره به اینکه اگر بتوانیم نماز جماعت را در مساجد، دانشگاه‌ها و مدارس پرشور و باشکوه برگزار کنیم بدون تردید با نماز جمعه‌ای باشکوه‌تر رو‌به‌رو می‌شویم، ادامه داد: یکی از مهم‌ترین نکاتی که می‌تواند به ما در این مسیر کمک شایانی کند موضوع محور قرار دادن روحانیت و توجه ویژه به جوانان و تحول در مساجد است.

وی با انتقاد از عدم نقش‌آفرینی جدی و موثر توسط جامعه روحانیت در سطح شهرستان گنبدکاووس در سال‌های اخیر، گفت: روحانیت در طول تاریخ مبارزات انقلاب و پس از آن نشان داده است می‌تواند پرچم‌دار حرکت‌های انقلابی و تاثیرگذار به نفع مردم باشد و کم‌ترین انتظار ما نقش‌آفرینی موثر در مواقع لزوم در سطح شهرستان از این قشر بزرگ و البته مورد اعتماد مردم است.

امام جمعه گنبدکاووس با اشاره به پتانسیل‌های بی‌شمار موجود در شهرستان گنبدکاووس و جهت‌گیری عمومی معنوی مردم به سمت ارزش‌ها در این شهرستان، تصریح کرد: بسیاری از ظرفیت‌های فرهنگی در سطح شهرستان نیز بدون توجه و متولی معطل مانده‌اند و اگر افرادی می‌خواهند در این عرصه ورود پیدا کنند باید هر چه سریع‌تر وارد میدان جهاد فرهنگی شوند.

گفتنی است در این جلسه برخی از اعضای ستاد نماز جمعه گنبدکاووس از جمله سید محمد تقی‌زاده مدیر مجتمع فرهنگی کافه کتاب این شهرستان نظرات و پیشنهادات خود را برای برگزاری هر چه پرشورتر نماز جمعه با استفاده از جذابیت‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی مطرح کردند.

انتهای پیام/

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار