مدیر اجرایی نخستین آزمایشگاه پلاسمای دانش‎آموزی کشور:برگزاری کنفرانس بین‎المللی پلاسما به میزبانی کردکوی

​بنیانگذار و مدیر اجرایی نخستین آزمایشگاه پلاسمای دانش‎آموزی کشور گفت: در نخستین کنفرانس علمی پلاسمای دانش‎آموزی کشور 10 مقاله به‎عنوان مقاله برتر انتخاب شدند.

10 مقاله در نخستین کنفرانس علمی پلاسما کشور برتر شد
به گزارش گلستان 24،ابوالفضل مازندرانی از معرفی برگزیدگان نخستین کنفرانس علمی پلاسمای دانش‎آموزی کشور که 21 اردیبهشت‎ماه جاری در کردکوی برگزار شده بود، خبر داد.
 

وی افزود: نخستین کنفرانس علمی پلاسمای دانش‎آموزی کشور با محوریت کاربرد پلاسما در صنایع غذایی، کشاورزی، نساجی، نظامی، تولید انرژی، محیط زیست و... با حضور دبیر ستاد نانو استان‎های مازندران و گلستان، مسؤولان شهرستانی و دانش‎آموزان سراسر کشور در کردکوی برگزار شد.

بنیانگذار نخستین آزمایشگاه پلاسمای دانش‎آموزی کشور با بیان اینکه 190 مقاله علمی از 10 استان کشور به دبیرخانه نخستین کنفرانس علمی پلاسمای دانش‎آموزی کشور ارسال شده بود، گفت: از این تعداد 30 شرکت کننده که مقاله آنها به‎عنوان مقاله برتر شناخته شد برای ارائه و دفاع از مقالات خود به کنفرانس دعوت شدند.

مازندرانی تصریح کرد: هیأت داوران از بین ۳۰ مقاله برتر که به صورت شفاهی، پوستر و روزنامه‎دیواری و به دو زبان فارسی و انگلیسی‌ آماده شده بود 10 مقاله برتر را انتخاب کردند.

وی با بیان اینکه 10 مقاله برگزیده کنفرانس در مجله کنفرانس دانش‎آموزی پلاسما به چاپ خواهد رسید، اذعان کرد: به تمام مقالات پذیرفته شده گواهینامه پذیرش و به دانش‌آموزان شرکت کننده گواهینامه حضور در نخستین کنفرانس علمی پلاسمای کشور اعطا می‎شود.

مدیر اجرایی نخستین آزمایشگاه پلاسمای دانش‎آموزی کشور و سازنده دستگاه‎های مولد پلاسما با بیان اینکه ما در کمتر از یک سال موفق شدیم علم جدید پلاسما را به جوانان آینده این مرزوبوم معرفی کنیم، یادآور شد: برگزاری نخستین کنفرانس علمی پلاسمای دانش‎آموزی کشور پس از گذشت هفت ماه از تأسیس نخستین آزمایشگاه پلاسمای دانش‎آموزی کشور و خاورمیانه در کردکوی افتخار بزرگی است که نشان دهنده استقبال و پذیرش مناسب علم پلاسما در بین دانش‎آموزان است.

مازندرانی با تأکید بر اینکه فعالیت‎های آزمایشگاه پلاسمای دانش‎آموزی کشور صرفاً منحصر به استان، شهرستان و کشور نخواهد بود، از برگزاری کنفرانس بین‎المللی علم پلاسما در شهرستان کردکوی طی سال آینده خبر داد.

وی گفت: این کنفرانس با حضور نمایندگان سایر کشورها برای نخستین بار در ایران و خاورمیانه برگزار خواهد شد.

به گزارش فارس، نخستین آزمایشگاه پلاسمای دانش‌آموزی کشور 12 مهرماه سال گذشته با حضور مدیرکل دفتر متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش، رئیس آزمایشگاه پلاسمای کانونی سازمان انرژی اتمی ایران و عضو هیأت علمی سازمان انرژی اتمی کشور، مدیر اجرایی نخستین آزمایشگاه پلاسمای دانش‎آموزی کشور و سازنده دستگاه‎های مولد پلاسما، استاندار گلستان، مدیران کل و مدیران شهرستانی در پژوهش‎سرای دانش‌آموزی شهرستان کردکوی افتتاح شد.

انتهای پیام/

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار