نماینده سابق مردم آزادشهر و رامیان در مجلس:پیکره دانشگاه آزاد از تهران تا استان‎ها باید اصلاح شود

نماینده سابق مردم آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه قرار نیست شهریه دانشجویان در جیب اشخاص و آقازاده‎ها برود از اقدام انقلابی علی‎اکبر ولایتی در برخورد با فسادهای مالی در دانشگاه آزاد اسلامی قدردانی کرد.

اقدام انقلابی ولایتی در برخورد با فساد مالی در دانشگاه آزاد تحسین‎برانگیز است
به گزارش گلستان 24، رضا صابری اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی یکی از مهمترین دانشگاه‎های کشور محسوب می‎شود و به دلیل حجم بالای دانشجو از اهمیت فوق‎العاده‎ای برخوردار است با توجه به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی از بدو تاسیس در قالب اساسنامه اهدافی دنبال می‎کرد و امام راحل نیز به این اهداف تاکید داشتند اما متاسفانه در روند رو به جلوی دانشگاه آزاد اسلامی اتفاقاتی رخ داد که با اهداف آن مغایرت داشت.

وی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی متاسفانه در طی سال‎های طولانی هیئت امنا و هیئت موسس نداشت و همه اتفاقات دانشگاه عمدتا متکی به یک الی دو نفر بود تا اینکه در دولت‎های نهم و دهم حساسیت‎هایی که نسبت به دانشگاه آزاد اسلامی وجود داشت تغییراتی در اساسنامه ایجاد شد این تغییرات منجر به تغییر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در دولت دهم شد.

این استاد دانشگاه افزود: به محض اینکه دولت یازدهم روی کار آمد در یک اقدام شتابزده‎ای رئیس دانشگاه آزاد اسلامی عزل و میرزاده به عنوان رئیس دانشگاه انتخاب شد، روند موضوعات این طور نشان می‎داد که هیئت امنا در دانشگاه متاسفانه نظارتی بر امور ندارد و مسائل در یک دایره انحصاری بررسی می‎شود.

صابری ادامه داد: آقای ولایتی آن زمان در دانشگاه آزاد اسلامی حضور داشتند اما به دلیل اینکه رئیس هیئت امنا مرحوم هاشمی بود قاعدتا باید ایشان تصمیم اصلی در موضوعات را اقدام می‎کردند که برخورد با تخلفات صورت نگرفت اکنون نیز دکتر ولایتی اشاره به این نکته دارند که چرا این تصمیم در آن زمان گرفته نشد، ولی آقای هاشمی این موضوعات را به مسائل سیاسی مملکت ارتباط می‎داد.

وی با بیان اینکه یکی از مصیبت‎های دانشگاه آزاد در سیاسی بودن آن است، تصریح کرد: شهریه‎ای که دانشجویان می‎پردازند قرار نیست که در جیب اشخاص و یا آقازاده‎ها برود و قرار نیست که افراد از این پول‎ها سوءاستفاده کنند، درایت و حساسیت دکتر ولایتی قابل تحسین است ایشان از بدو ورودش به دانشگاه آزاد اسلامی پیرامون موضوعات مالی حساس بودند و در تذکرات متعددی خواهان اصلاح این روند بودند.

نماینده سابق مردم آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه روح حاکم بر دانشگاه آزاد این طور نشان داد که نمی‎خواهند این اصلاحات انجام شود، اخیرا نیز در جلسه هیئت امنای دانشگاه ابتدا نسبت به استعفای میرزاده رای‎گیری شد و هیئت امنا رای به استعفای ایشان دادند اما میرزاده و سیدحسن خمینی به اعتراض، جلسه را ترک کردند ولی به دلیل اینکه جلسه رسمیت داشت مجددا برای عزل میرزاده رای‎گیری شد و هیئت امنا به عزل وی رای دادند.

فساد مالی

صابری با تاکید بر اینکه اصلاح دانشگاه فقط با تغییر رئیس دانشگاه اتفاق نمی‎افتد، گفت: ما انتظار داریم روحیه دکتر ولایتی در اصلاح دانشگاه آزاد ادامه پیدا کند پیکره دانشگاه آزاد اسلامی از تهران تا استان‎ها باید اصلاح شود ما در استان‎ها نیز همین مصیبت را داریم؛ بسیاری از افراد دلسوز نظام و علاقمندان به دانشگاه آزاد اسلامی خواهان اصلاحات جدی در دانشگاه آزاد هستند.

وی از اقدام انقلابی علی‎اکبر ولایتی در برخورد با فساد مالی در دانشگاه آزاد اسلامی بدون واهمه از جریانات سیاسی قدردانی کرد و افزود: با توجه به اینکه مجلس نهم نسبت به مسائل دانشگاه آزاد تحقیق و تفحص انجام داد و آن را به دستگاه قضایی ارسال کرد ما خواهان این هستیم که دستگاه قضایی نسبت به مسائل دانشگاه آزاد اسلامی حساسیت داشته باشد و نسبت به ناهنجاری‎هایی که در دانشگاه در حوزه‎های آموزشی، پژوهشی و دانشجویی وجود دارد؛ ورود کند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: ما معتقد هستیم که حق بسیاری از دانشجویان و فرزندان این ملت در دانشگاه آزاد اسلامی نادیده گرفته می‎شود و دستگاه قضایی باید نسبت به این حقوق، حساسیت نشان دهد.

صابری با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی متعلق به مردم جامعه است، ابراز کرد: دانشگاه آزاد اسلامی یک دانشگاه خصوصی یا دولتی نیست که دولت بخواهد بر آن اعمال فشار کند و مانع برخی تصمیمات جدی شود، انتظار داریم دکتر ولایتی پرونده فساد را برای نخستین‎بار به دستگاه قضایی بفرستد و از آنها بخواهد با عوامل فساد در هر مقام و مسئولیتی و یا هر آقازاده‎ای برخورد قاطعانه کنند.

انتهای پیام/

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار