رئیس ستاد بزرگداشت هفته بسیج سپاه نینوا گلستان:

رئیس ستاد بزرگداشت هفته بسیج سپاه نینوا استان گلستان گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج 2 هزار و 565 ویژه‌برنامه در سراسر این استان برگزار می‎شود.

 اجرای بیش از 2500 برنامه ویژه هفته بسیج در گلستان/ اجتماع بزرگ بسیجیان مدافع حرم/استان 28 صفر میزبان شهدای گمنام است

به گزارش گلستان24، عبدالله عین‎علی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با محوریت تشریح برنامه‎های هفته بسیج استان گلستان اظهار کرد: 520 برنامه ورزشی، 55 برنامه علمی، 45 برنامه عمرانی، 160 برنامه محرومیت‎زدایی، 85 برنامه دفاعی رزمی، 150 برنامه بصیرتی و سیاسی، 50 برنامه اقتصاد مقاومتی و یک‎هزار و 500 برنامه فرهنگی هنری در هفته بسیج به اجرا درمی‎آید.

وی تصریح کرد: برنامه‎های هفته بسیج در 14 ناحیه، 99 حوزه مقاومت، یک‎هزار و 950 پایگاه و کانون بسیج برگزار می‎شود که 50 برنامه استانی، 170 برنامه ناحیه‎ای، 560 برنامه حوزه‎ای و یک‎هزار و 785 برنامه پایگاهی در این ایام تدارک دیده شده است.

* 5 آذر گردهمایی و اجتماع بزرگ بسیجیان مدافع حرم برگزار می‎شود

رئیس ستاد بزرگداشت هفته بسیج سپاه نینوا استان گلستان با اشاره به اینکه در بخش نظام تربیتی صالحین سه برنامه شاخص تعریف شده است، افزود: در سالروز بسیج مستضعفین «پنج آذر» گردهمایی و اجتماع بزرگ بسیجیان مدافع حرم برگزار می‎شود این اجتماع با حضور بسیجیان حلقه‎های تربیتی صالحین در قالب گردان‎های بیت‎المقدس، کوثر، امام حسین(ع)، امام علی(ع) و سایر اقشار مختلف حدود 30 هزار نفر برگزار می‎شود.

به گفته عین‎علی؛ اجتماع بزرگ بسیجیان مدافع حرم در میعادگاه نمازجمعه و در سراسر استان برگزار می‎شود که دیدار با خانواده‎های شهدای مدافع حرم نیز در این برنامه گنجانده شده است.

وی از برگزاری نشست «منتظران موعود پیامبر اعظم(ص)» خبر داد و گفت: این برنامه در قالب 970 نشست در سطح پایگاه‎های بسیج برگزار می‎شود و همایش عاشقان ولایت در سطح حوزه‎های مقاومت بسیج در سطح 50 نشست انجام خواهد شد.

* اختصاص 240 میلیارد ریال تسهیلات اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی کوچک

رئیس ستاد بزرگداشت هفته بسیج سپاه نینوا استان گلستان از برگزاری بیش از 8 هزار و 174 نشست حلقه صالحین در سطح پایگاه‎های مقاومت در طول هفته بسیج خبر داد و افزود: 200 نشست به همت حلقه‎های ویژه برگزار می‎شود.

عین‎علی در خصوص برنامه‎های اقتصاد مقاومتی بیان کرد: 240 میلیارد ریال تسهیلات به منظور راه‎اندازی بیش از 2 هزار و 500 واحد عرصه اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی کوچک تخصیص یافت که 25 درصد این مبلغ در عرصه بسیج بوده است.

وی گفت: تهسیلات مذکور در بخش صنایع تبدیلی کوچک شامل روغن‎کشی، ترشیجات، سبزی خشک‎کنی و در عرصه‎های اقتصاد مقاومتی شامل پرورش زنبور عسل، پرورش قارچ، پرورش ماهی و پرورش دام‎های سبک و سنگین اختصاص پیدا کرده است.

* نمایشگاه عرضه محصولات اقتصاد مقاومتی در مرکز گلستان راه‎اندازی می‎شود

رئیس ستاد بزرگداشت هفته بسیج سپاه نینوا استان گلستان از برگزاری همایش طلایه‎داران اقتصاد مقاومتی و تجلیل از خیرین در عرصه‎های سازندگی، محرومیت‎زدایی، الگوهای موفق بسیج در عرصه اقتصاد مقاومتی و برترین‎های اردوهای جهادی خبر داد و افزود: این برنامه ششم آذرماه جاری در کانون طه گرگان برگزار می‎شود.

عین‎علی گفت: یکم آذرماه جاری نمایشگاه عرضه محصولات اقتصاد مقاومتی در مرکز استان گلستان و در محل پارک‎شهر افتتاح می‎شود.

وی بر لزوم استعدادیابی اقتصادی در هر شهرستان تاکید کرد و افزود: برای اینکه هر شهر را تبدیل به قطب اقتصادی کنیم استعدادیابی انجام دادیم که شهرستان مراوه تپه زمینه فعالیت «قالیبافی و دوغ شتر» را دارد، شهرستان کلاله «تخم هندوانه»، گالیکش «گیاهان دارویی»، مینودشت «نوغانداری، ابریشم»، گنبدکاووس «دوغ شتر» و رامیان «گوهرتراشی» استعدادیابی شده است.

* ویزیت رایگان درمانی و بهداشتی در هفته بسیج

رئیس ستاد بزرگداشت هفته بسیج سپاه نینوا استان گلستان گفت: در شهرستان آزادشهر «گیاهان دارویی»، علی‎آبادکتول «تولید عسل»، گرگان «ترشیجات و کنسروجات»، آق‎قلا «مرغ و منبت‎کاری»، گمیشان و بندرترکمن «قالیبافی»، بندرگز «فرآورده‎های قارچ»، کردکوی «حصیربافی و نساجی» مورد استعدادیابی قرار گرفته است.

عین‎علی به فعالیت بسیج در بخش محرومیت‎زدایی اشاره کرد و افزود: تیم تک تخصصی پزشکی به مناطق محروم و مرزی استان و تیم‎های تخصصی بهداشتی به 14 نقطه محروم، مرزی و کم‎برخوردار اعزام می‎شوند تیم چشم پزشکی در غرب استان «گمیشان» خدمات‎دهی خواهد کرد و تیم تخصصی داخلی و پوست در شرق گلستان ارائه خدمات خواهد داشت.

وی از افتتاح سالن‎های 9 دی در مناطق کمتر توسعه یافته و محروم استان خبر داد و گفت: این سالن‎ها با اعتباری بالغ بر 4 میلیارد و 660 میلیون ریال به بهره‎برداری می‎رسد.

* 28 صفر گلستان میزبان شهدای گمنام می‎شود

رئیس ستاد بزرگداشت هفته بسیج سپاه نینوا استان گلستان بیان کرد: برپایی ایستگاه‎های سلامت در ایستگاه‎های نماز جمعه، ویزیت رایگان نیروهای بسیجی در طول هفته بسیج و آحاد مردم در روز پنج آذر انجام می‎گیرد.

عین‎علی از حضور پر خیر و برکت شهدای گمنام به استان ولایتمدار گلستان خبر داد و گفت: 28 صفر همزمان با رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص)؛ استان گلستان میزبان شهدای گمنام می‎شود.

انتهای پیام/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار