مدیرکل میراث فرهنگی گلستان خبر داد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان از معرفی گنبدکاووس به عنوان نامزد شهرجهانی صنایع دستی و زیورآلات ترکمن توسط یونسکو خبر داد.

معرفی گنبدکاووس به عنوان نامزد شهرجهانی صنایع دستی و زیورآلات ترکمن
به گزارش گلستان 24، ابراهیم کریمی، عصر شنبه در آئین افتتاح بازارچه صنایع دستی و رونمایی از لوح ثبتی گنبدکاووس به عنوان شهر ملی فرش ترکمن که با حضور استاندار گلستان و مسوولانشهرستانی در محوطه برج تاریخی قابوس بن وشمگیر و تالار فرهنگیان این شهرستان برگزار شد، با اشاره به بازارچه‌های دائمی فروش صنایع دستی یکی از نیازمندی‌های این عرصه برای تکمیل حلقه‌ها از تولید تا مصرف است، اظهار کرد: برنامه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان ایجاد این بازارچه‌ها در سرتاسر استان گلستان است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در سه شهرستان گرگان، گنبدکاووس و بندرگز بازارچه صنایع دستی راه‌اندازی شده است، افزود: در سایر شهرستان‌های استان گلستان نیز به مروز این بازارچه را راه‌اندازی می‌کنیم تا بتوانیم به سرعت محصول تولید شده را به بازار عرضه کرده و به دست مخاطب و علاقه‌مندان به هنر برسانیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان موضوع اشتغال و فروش را در حوزه صنایع دستی دو دغدغه بسیار مهم دانست و تاکید کرد: اگر بتوانیم بازارچه‌های صنایع دستی را راه‌اندازی کرده و به آنها رونق بخشیم می‌توانیم به هر دو دغدغه به صورت مشترک و یک‌جا رسیدگی کرده و آنها را مرتفع کنیم.

کریمی با تاکید بر اینکه آنچه امروز در گنبدکاووس رخ داده است اعم از موضوع معرفی به عنوان شهر ملی فرش ترکمن و همچنین راه‌اندازی بازارچه دائمی فروش صنایع دستی گنبدکاووس را به کانون توجه گردشگران تبدیل می‌کند، خاطرنشان کرد: رونق تولید و کارگاه‌های تولیدی صنایع دستی و حمایت بیشتر سازمان میراث فرهنگی از شهرهایی که ثبت ملی و جهانی دارند را از دیگر نتایج ثبت ملی و جهانی برخی آثار در گنبدکاووس خواهد بود.

وی از معرفی گنبدکاووس به عنوان نامزد شهر جهانی صنایع دستی و زیورآلات ترکمن به یونسکو خبر داد و گفت: در صوتی که مدیران شهرستان گنبدکاووس همکاری و حمایت لازم را صورت دهند می‌توانیم پایانه تخصصی صادرات صنایع دستی و مرکز تخصصی زیورآلات ترکمن را در این شهرستان راه‌اندازی کنیم.

انتهای پیام/

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار