رئیس سازمان دارالقرآن کشور؛ مردم در فعالیت‌های قرآنی مشارکت کنند

رئیس سازمان دارالقرآن کشور گفت: بودجه قرآنی کشور در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵، ۵۰ درصد کاهش یافته است.

لزوم توجه دولت به اعتبارات قرآنی کشور
به گزارش گلستان 24، مهدی قره‌شیخ‌لو رئیس سازمان دارالقرآن کشور عصر امروز در دومین همایش قرآنیان استان گلستان در جمع حافظان، قاریان و فعالان قرآنی در مسجد الزهرا دانشگاه آزاد واحد علی‌آبادکتول اظهار داشت: بودجه قرآنی در سال 96 نسبت به سال 95، 50 درصد کاهش یافته است.

رئیس سازمان دارالقران کشور افزود: جامعه قرآنی اعم از مدیران موسسه، مربیان، حافظان و غیره نسبت به اتفاقات قرآنی در کشور حساس باشند و اتفاقات قرآنی چه خوب و چه بد را رصد کنند.

وی تصریح کرد: نیاز است شما اتفاقات خوب قرآنی در کشور را حمایت و در برابر اتفاقات بد در حوزه قرآن موضع بگیرید.

قره‌شیخ‌لو یاداور شد : اگر فعالان قرآنی مطالبه‌گر نباشند، در سال آینده این بودجه 100 درصد کاهش خواهد یافت و بودجه قرآنی صفر خواهد شد.

رئیس سازمان دارالقرآن کشور تاکید کرد: دولت‌مردان چه در حوزه مجلس و چه در حوزه دولت باید فعالیت‌های قرآنی را حمایت کنند و ما در این زمینه زیاده‌خواه نیستیم و به همان نسبت که برای بخش‌هایی مانند صنعت، ورزش و اقتصاد بودجه و اعتبار تعیین می‌کنند برای حوزه قرآن نیز بودجه و اعتبار دهند.

وی اظهار کرد: استان گلستان دارای ظرفیت‌های بسیار خوب قرآنی است و می‌تواند قطب قرآن کشور شود و تلاوت خوب امروز قاریان گلستانی نشان از این ظرفیت خوب است.

مردم در فعالیت‌های قرآنی مشارکت کنند

قره‌شیخ‌لو تصریح کرد: برای توسعه فعالیت‌های قرآنی نیاز است هم بخش حاکمیتی و هم مردم مشارکت کنند، و اگر مردم در این بخش به ما کمک کنند ما از کمک‌های دولت بی‌نیاز خواهیم شد.

رئیس سازمان دارالقرآن کشور اظهار داشت: اگر تنها 10 درصد جمعیت کشور در هر ماه هزار تومان به حوزه قرآن کمک کنند مبلغ معادل بودجه دولت یعنی 100 میلیارد تومان جمع خواهد شد و ما نباید از این ظرفیت غافل شویم.

وی اظهار کرد: اگر بخواهیم جامعه دین محور و قرآن‌محور داشته باشیم باید مشارکت و حضور مردم را پررنگ و موثر بدانیم.

رئیس سازمان دارالقرآن کشور افزود: همان‌طور که مردم در ایام محرم به صورت خودجوش و بدون حضور هیچ سازمانی، میلیاردها تومان برای عزاداری امام حسین (ع) کمک و هزینه می‌کنند باید این شناخت را در مردم توسعه دهیم که امام حسین (ع) و قرآن از یکدیگر جدا نیستند و مردم توجه داشته باشند که همان‌گونه که برای جلسات اهل بیت (ع) کمک می‌کنند برای جلسات قرآنی نیز مشارکت داشته باشند.

وی تصریح کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون به قرآن و معارف قرآنی توجه خوبی شده و ما در این زمینه پیشرفت خوبی داشتیم به گونه‌ای که در اوائل انقلاب شاید به اندازه انگشتان دست حافظ قرآن در کشور وجود نداشت و امروز خوشبختانه تنها در استان گلستان تعداد زیادی حافظ قرآن وجود دارد.

قره‌شیخ‌لو گفت: درست است که در این زمینه پیشرفت خوبی داشتیم اما هنوز به نقطه مطلوب نرسیدیم و همه چه مردم و چه دستگاه‌های حاکمیتی باید تلاش کنیم تا ظرفیت‌های قرآنی را فعال کنیم.

رئیس سازمان دارالقرآن کشور تاکید کرد: بودجه و اعتبارات قرآنی گاهی خوب و زمانی کمرنگ می‌شود و نیاز است دولت و حاکمیت توجه بیشتری در حوزه اعتبارات و بودجه به بخش قرآن داشته باشند.

وی گفت: همه ادارات و نهادها باید پایگاه‌های قرآنی شود و افرادی را که در جهت توسعه قرآنی با حداقل امکانات تلاش می‌کنند، کمک نمایند.

قره‌شیخ‌لو تصریح کرد: تلاش داریم تا انجمن خیران قرآنی را در کشور راه‌اندازی کنیم البته در برخی از استان‌ها راه اندازی شده و امیدواریم به زودی در استان گلستان نیز راه‌اندازی شود.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

آخرین اخبار