مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان خبر داد: 45 درصد موقوفات گلستان متولی دارد

​مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان از بازسازی 30 درصد از بقاع متبرکه و آستان امامزادگان این استان خبر داد و گفت: در سال جاری موفقیت‌های بسیار زیادی در حوزه امامزادگان و بقاع متبرکه انجام شده است.

بازسازی 30 درصد از بقاع و آستان امامزادگان گلستان
به گزارش گلستان 24، حجت الاسلام سیف الله سهرابی بعد از ظهر امروز در بازدید از دفتر خبرگزاری فارس استان گلستان، اظهار کرد: اهمیت اطلاع‌رسانی و حرفه مقدس خبرنگاری یک اهمیت ویژه و مقدس است و آن هم اطلاع‌رسانی که با مبنای دینی و اسلامی باشد.

وی ادامه داد: یکی از مسائلی که ما بر آن تاکید داریم این است که خدماتی که انجام می‌شود را مردم بدانند و اطلاع‌رسانی شود که خادمان مردم در اداره اوقاف و امور خیریه چه فعالیت‌هایی را انجام می‌دهند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان تصریح کرد: یکی از اقدامات مهم این اداره کل در ماه مبارک رمضان برگزاری مراسم‌های جزء خوانی قرآن و برگزاری سفره‌های افطاری ساده و ضیافت‌های الهی است که در بقاء متبرکه و آستان امامزادگان برگزار می‌شود.

سهرابی بیان کرد: برنامه ویژه‌ای را برای شب‌های قدر در نظر گرفته‌ایم و در تلاش هستیم بتوانیم برنامه‌های خوبی را با حضور میهمانان ویژه برگزار کنیم تا از این طریق در کنار برگزاری مراسم‌های ویژه و معنوی شب‌های قدر بتوانیم بقاع متبرکه و آستان امامزادگان را بهتر معرفی کنیم.

وی اضافه کرد: افطاردهی در بقاع متبرکه و آستان امامزادگان به این گستردگی برای نخستین‌بار است که انجام می‌شود که البته سال گذشته یک اقدام کوچک‌تری را برگزار کردیم اما امسال در سطح وسیع‌تر و با بودجه خیران و مردمی برگزار شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان خاطرنشان کرد: یکی از کارهای در دست اقدام ما توسعه و بازسازی آستان امامزادگان استان گلستان است که 30 درصد از آستان امامزادگان استان در دست تعمیر، بازسازی و توسعه است.

سهرابی گفت: 45 درصد موقوفات استان گلستان متولی دارد و غیرمتصرفی است و در این عرصه ما مشکلاتی در این حوزه برای در یافت اجاره بهاء داریم.

وی در خصوص موضوعی که سال‌های گذشته درباره عدم پرداخت اجاره برخی مجموعه‌های دولتی گلستان به اوقاف بیان و رسانه‌ای شد، گفت: ملک این دستگاه‌ها وقفی است که برای عرصه آن اجاره بها پرداخت می‌شود اما برای اعیان آن متاسفانه تا امروز اجاره‌ای پرداخت نشده و با توجه به میلیاردی بودن اجاره اعیان آن مذاکراتی برای تسریع در پرداخت آن در سطح ملی و وزارتخانه‌ای در حال انجام است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان در خصوص برخی ساخت و سازها در املاک وقفی گفت: برخی از دانشگاه‌ها و ساختمان‌هایی را در برخی املاک ساخته‌اند و در زمان اخذ پایان کار و استعلام‌های اداری متوجه شدند که زمینی که در آن ساختمان ساخته شده است، وقفی است.

سهرابی گفت: بعد از ساخت ساختمان، این دانشگاه‌ها باید به ازای اعیانی که ساخته‌اند، پذیره (بهاء اجاره به اوقاف) را پرداخت کنند که در بسیاری مواقع پرداخت‌ها چند صد میلیون تومانی است که سعی کردیم با مذاکرات و رایزنی‌های قانونی، بتوانیم کمکی را برای توسعه فضاهای آموزشی، تفریحی، فرهنگی انجام دهیم.

وی تاکید کرد: اتفاقات بسیار خوبی در حوزه اوقاف و امور خیریه استان گلستان انجام شده که با بیان این موفقیت‌ها و اقدامات انجام شده به طور قطع کمکی خواهیم کرد به توسعه فرهنگ وقف در استان گلستان.

انتهای پیام/

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار