با استقبال گسترده مردم برگزار شد

مراسم ضیافت الهی با حضور و استقبال گسترده مردم در آستان مقدس امامزاده یحیی بن زید (ع) گنبدکاووس برگزار شد.

مراسم ضیافت الهی در آستان مقدس امامزاده یحیی بن زید (ع) گنبدکاووس+ تصاویر
به گزارش گلستان 24،ماه مبارک رمضان فرصت و بستر بزرگی برای همه است تا از این ماه که به طور واقعی ماه میهمانی خدا و ضیافتی پر برکت برای آدمیان است استفاده کنند تا علاوه بر تعمیق و گسترش معارف الهی بر تقویت باورها و بنیه دینی جامعه نیز تلاش کنند.
 

در این ماه عزیز هرکس به تناسب وظیفه‌ای که در جامعه دارد باید در مسیر پیشرفت جامعه اسلامی حرکت کند و خادمان آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه نیز باید بار دیگر برای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی شهرها تلاشی مضاعف کنند.

از این رو ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های مختلف بر اساس دستورالعمل ابلاغی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در ماه مبارک رمضان اقدام به برگزاری مراسماتی با عنوان ضیافت الهی می‌کنند که دارای برنامه‌های متنوع و معنوی است تا ضمن تحکیم پیوند مردم با بقاع متبرکه و اماکن مذهبی به اهداف اشاره شده در بالا نیز برسند.

در گنبدکاووس مراسم ضیافت الهی به همت واحد فرهنگی آستان مقدس امامزاده یحیی بن زید (ع) و با همکاری و حمایت اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان برگزار شد که تا اینجای کار مورد استقبال باشکوه مردم اعم از زائران و مجاوران این آستان مقدس قرار گرفته است.

در مراسم ضیافت الهی شهرستان گنبدکاووس که امشب و با حضور مردم برگزار شد، علاوه بر اقامه نماز جماعت در اول وقت شرعی، صرف افطاری ساده در بزرگترین سفره افطار ساده استان گلستان، دعاخوانی، سخنرانی و قرائت قرآن جزئی از برنامه‌ها بود.

در این مراسم امام جمعه موقت گنبدکاووس به عنوان سخنران ویژه مراسم ضمن تاکید بر لزوم خودسازی و تزکیه در ماه مبارک رمضان، افزود: مومن واقعی با تزکیه نفس و تغییر از ماه مبارک رمضان بیرون آمده و بعد از ماه مبارک رمضان جایگاه خود را در محضر ذات اقدس الهی ترفیع داده است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر نصرتی با بیان اینکه مهربانی و لطف بی‌کران خداوند متعال در ماه مبارک رمضان به اوج خود رسیده و درهای سخط و خشم الهی در این ماه بسته می‌شود، افزود: امیدواریم در این ماه که شیطان رانده شده در غل و زنجیر است همه مومنان و مسلمانان از این فرصت بهره برده و با تقویت ارتباط خود با خداوند متعال به دنبال سعادت و رستگاری ابدی باشند.

امام جمعه موقت گنبدکاووس با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی برای استفاده از فرصت بی‌نظیر ماه مبارک رمضان، خاطرنشان کرد: در این ماه ابتدا باید زنگارهای دل را پاک کرد و با دلی روشن و امیدوار به فضل الهی به دنبال کسب معارف و فضیلت‌های بزرگ بود تا با بهره‌مندی از این سفره پربرکت و بزرگ خداوند متعال خود را سیراب معرفت و اندیشه پاک کرد.

انتهای پیام/

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار