مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان:پرداخت پول کشاورزان به‌زودی‌

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان گفت: تاکنون بیش از یک میلیون تن گندم در استان گلستان از کشاورزان خریداری شد اما تاکنون پولی به کشاورزان پرداخت نشده است.

بیش از یک میلیون تن گندم در استان گلستان خریداری شد

به گزارش گلستان24، حمید رضا علیمحمدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران درباره میزان خریداری گندم در استان اظهار داشت: کشاورزان  گلستانی تاکنون بیش از یک میلیون تن گندم خود را تحویل 125 مرکز خرید در مناطق مختلف استان داده‌اند.

 

وی افزود: پیش بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت، گندم‌کاران گلستانی یک میلیون و200 هزار تن محصول تحویل مراکز خرید دهند.

مدیر‌کل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان با اشاره به اینکه به زودی پول کشاورزان پرداخت می‌شود، تصریح کرد: پرداخت پول گندم‌کاران در کشور به صورت متمرکز و براساس زمان تحویل محصول به مراکز خرید داده می‌شود.

علیمحمدی اظهار کرد: ابتدا پول گندم‌کاران استان‌هایی مانند خوزستان و فارس که زودتر محصول تحویل داده‌اند پرداخت می‌شود و سپس به نوبت پول دیگر گندمکاران نیز داده می‌شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان افزود: تاکنون پول گندم‌کارانی که اردیبهشت محصول خود را تحویل داده بودند تسویه شده و پول گندم‌کارانی که محصول خود را تحویل داده‌اند مستقیم به حساب آنان واریز می‌شود.

وی اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت میزان گندم تحویلی به مراکز خرید به یک میلیون  و200 هزار تن برسد.

برداشت گندم

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان گفت: افزوده شدن 20 مرکز خرید، افت پایین محصول به سبب رطوبت کم، پراکنش مناسب و مکانیزه شدن مراکز خرید سبب شد امسال صف‌های طولانی  تحویل گندم مقابل مراکز خرید ایجاد نشود.

وی اظهار کرد: کشاورزان گلستانی در 370 هزار هکتار گندم کاشته بودند که برداشت محصول از اوایل خرداد در استان گلستان آغاز شده است.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار