معاون دادگستری استان گلستان:

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گلستان از سازش ۵۲۲ زوج گلستانی و افزایش دو درصدی طلاق توافقی در سال گذشته خبر داد.

طلاق توافقی در گلستان ۲ درصد افزایش یافت
به گزارش گلستان 24،حجت الاسلام مهدی قاسمی عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کاهش آمار طلاق یکی از اولویت های مهم دستگاه قضایی بوده و نیازمند حمایت همه دستگاه های فرهنگی استان است.

وی افزود: برگزاری دوره های آموزش قبل از ازدواج ، یکی از برنامه های اجرا شده دستگاه قضایی بود که نتایج مناسب و امید بخش آن، لزوم توسعه آن در همه شهرها و مناطق را ضروری می کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گلستان  ادامه داد: در خصوص پیشگیری از طلاق و تداوم ازدواج و تحکیم بنیان خانواده، آموزش های قبل ازدواج در سال ۹۳ در دادگستری علی آبادکتول آغاز شد.

وی با یادآوری اینکه این آموزش ها قبل از صدور گواهی سلامت بهداشت و بهداشت برگزار می شود، اضافه کرد: هم اکنون این آموزش ها در سایر دادگستری های استان از جمله گرگان، گنبد، بندرترکمن، کردکوی  برگزار می شود.

وی تصریح کرد: این دوره های آموزشی از نیمه دوم سال ۹۳ در علی آباد آغاز شد و تاکنون ۹۰۰ زوج آموزش دیده اند.

وی خاطرنشان کرد: فقط در دو خانواده آموزش دیده در این مدت اختلاف ایجاد شد که پس از مشاوره مجدد زندگی مشترک آن ها ادامه یافت و تنها یک مورد در این مدت منجر به طلاق شد.

سند طلاق

حجت الاسلام قاسمی از راه اندازی ۱۳ مرکز مشاور خانواده در استان خبر داد و بیان کرد: در مجموع سال گذشته دو هزار و ۹۹۳ پرونده خانواده (مهریه و طلاق) در استان تشکیل و ۵۲۲ مورد معادل ۱۸.۴۴ درصد منجر به سازش شد.

وی از کاهش میزان طلاق از سوی زوج در استان خبر داد و گفت سال گذشته میزان طلاق توافقی در استان نسبت به سال ۹۴ حدود دو درصد افزایش یافت.

منبع: مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار