فرماندار ویژه گنبدکاووس:

فرماندار ویژه گنبدکاووس گفت: ماموریت‌های سازمان بهزیستی در جامعه بسیار تاثیرگذار و مهم بوده و ظرفیت مشارکت‌های مردمی در این نهاد نیاز به تقویت دارد.

ظرفیت مشارکت‌های مردمی بهزیستی نیاز به تقویت دارد
به گزارش گلستان 24 ،  به نقل از فرمانداری ویژه گنبدکاووس، عبدالقدیر کریمی در جلسه شورای هماهنگی مشارکت‌های مردمی بهزیستی این شهرستان، اظهار کرد: سازمان بهزیستی با وجود گستردگی در وظایف و ماموریت‌ها، با برخی کمبودهای مالی و امکانات مواجه بوده که راه آن تقویت و افزایش ظرفیت مشارکت‌های مردمی به این نهاد است.

وی ایجاد برخی منابع درآمدی برای بهزیستی را مهم دانست و گفت: در همین راستا و با موافقت اعضای شورای مشارکت‌های مردمی بهزیستی گنبدکاووس، مجتمع تجاری، اداری و توانبخشی بهزیستی این شهرستان احداث می شود.

کریمی اضافه کرد: احداث این مجتمع پس از موافقت نهایی اداره کل بهزیستی گلستان و سازمان بهزیستی کشور با مشارکت‌های مردمی در محل ساختمان فعلی اورژانس اجتماعی آغاز می‌شود.

وی با تاکید مجدد بر ضرورت تقویت ظرفیت مشارکت‌های مردمی بهزیستی درجذب و جلب کمک‌های مردمی، تصریح کرد: بهزیستی برای رفع کمبودها باید تمرکز بیشتری در این حوزه داشته باشد.

فرماندار گنبدکاووس

معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی گلستان هم در این جلسه، ظرفیت مشارکت‌های مردمی در این استان و به ویژه در گنبدکاووس را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: برای افزایش مشارکت‌های مردم باید علاوه بر نگاه سنتی جلب مشارکت‌ها، از شیوه‌های نوین و علمی استفاده کرد.

اصغر رنجی افزود: برای تحقق افزایش مشارکت‌های مردمی باید نسبت به تدوین نقشه راه در هر شهرستان اقدام شود و بر اساس آن هر سال حداقل ۱۵ درصد مشارکت‌ها نسبت به سال قبل افزایش یابد.

وی بدون اشاره به میزان مشارکت‌های مردمی با بهزیستی، از برنامه ریزی برای اجرای طرح ملی شکرانه سلامت خبر داد و گفت: در این طرح جدید در صورت تمایل ادارات و نهادها و کارکنان آنها، هر ماه پنج رقم آخر فیش حقوقی آنان به حساب مشارکت های مردمی بهزیستی واریز می‌شود.

منبع : مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار