معاون امور اقتصادی استاندار گلستان:

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان گفت: ۷۸ مورد پیشنهاد دستگاه های اجرایی استان در قالب برنامه و بسته صادراتی بومی استان تدوین شده است.

۷۸ بسته پیشنهادی صادرات برای استان گلستان تهیه شد
به گزارش گلستان 24 ،  به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان، محمود ربیعی در نخستین جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی و اولین جلسه کمیته برون گرایی و جذب سرمایه گذاری خارجی اقتصاد مقاومتی استان گلستان اظهار کرد: امروز دغدغه همه ی دولتمردان و حتی کاندیداهای ریاست جمهوری در مناظرات شان اشتغال، اقتصاد و تولید است که همگی آن ها نیز به صادرات ختم می شود.

وی افزود: همه باید در خدمت صادرات باشند و چون صادرات توسط بخش خصوصی انجام می شود، پس همه باید در خدمت بخش خصوصی باشند تا این بخش بتواند با قدرت در مسیر توسعه صادرات گام بردارد.

مصاحبه اختصاصی خبرگزاری مهر با محمود ربیعی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان با بیان برخی از مشکلات موجود در مسیر توسعه صادرات استان، گفت: برخی از مشکلات در این حوزه به کشورهای هدف صادراتی و تصمیمات مسئولان آن ها بستگی دارد و ما هیچ نقشی در آنها نداریم.

وی ادامه داد: ولی پاره ای از مشکلات داخلی هستند و ما باید تلاش کنیم با ایجاد هماهنگی های لازم بین دستگاهی و رعایت استانداردهای بین المللی نسبت به رفع آن ها اقدام کنیم.

ربیعی اضافه کرد: ۷۸ مورد پیشنهاد دستگاه های اجرایی استان در قالب برنامه و بسته صادراتی بومی استان تدوین شده که امید است با اجرای دقیق آن گام های مهمی در مسیر توسعه صادرات استان برداشته شود.

وی با اظهار این که در بحث صادرات غیرنفتی می توانیم کار کنیم، تصریح کرد: امروز وارد بازار بزرگ روسیه شده ایم و باید با جدیت پیگیر بسط و گسترش این بازار باشیم و لازم است از شرایط به وجود آمده در منطقه و قطع رابطه تعدادی از کشورهای عربی با قطر نیز به خوبی بهره برده و بتوانیم بخشی از بازار قابل توجه این کشور را به دست آوریم.

منبع : مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار