مدیرکل آب‌ و فاضلاب استان گلستان خبر داد

مدیرکل آب‌ و فاضلاب استان گلستان گفت: پروژه آب شیرین‌کن نیازآباد برای تامین آب شرب شهرهای کردکوی و بندرترکمن هفته دولت امسال افتتاح می‏‌شود.

کاهش ۲۰ درصدی بارندگی در استان گلستان

به گزارش گلستان 24 ، محمدهادی رحمتی در جمع خبرنگاران درباره برنامه‎های هفته صرفه‎جویی در مصرف آب اظهار داشت: از اول تیرماه تا هفت تیرماه، هفته صرفه‎جویی در مصرف آب نامگذاری شده و با توجه به افزایش دمای هوا بیش از پیش نیاز به صرفه‌جویی در مصرف آب وجود دارد.

مدیرکل آب‌ و فاضلاب استان گلستان افزود: باتوجه به گرمای شدید روزهای گذشته و 20 درصد کاهش میانگین بارندگی سال گذشته نسبت به سال‌های قبل، تامین آب شرب و بهداشتی با کیفیت به لحاظ کمیت مشکل شده است.

وی تصریح کرد: اگر شهروندان گلستانی تنها 20 تا 25 درصد در مصارف غیرضروری صرفه‌جویی کنند، کمک بزرگی در خدمات‌رسانی ما به هم استانی‌ها انجام می‎دهند.

رحمتی یادآور شد: مقوله آب، مقوله خاصی است که به صورت طبیعی وجود دارد و فرایند خدادادی است و قابل شبیه‌سازی  نیست.

مدیرکل آب و فاضلاب استان گلستان تاکید کرد: هرگاه گرمای هوا شدید شود ضریب مصرف 30 تا 32 درصد افزایش خواهد یافت که در این زمان باید از مصارف غیرضروری مانند شست و شوی حیاط، ماشین، آبیاری باغچه‌ها با شرب و در طول روز به شدت خودداری کرد.

رحمتی درباره پروژه آب شیرین‌کن گفت: پروژه آب شیرین کن در نیازآباد کردکوی- بندرترکمن با 7 هزار و 600 مترمکعب در شبانه‌روز در هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.

آب شیرین کن

وی اظهار کرد: این پروژه با 25 درصد افزایش میانگین تامین آب این 2 شهر در نظر گرفته شده و قرار است روستاهای اطراف این 2 شهر را تامین کند.

مدیرکل آب و فاضلاب استان گلستان تصریح کرد: مخزن 2 هزار مترمربعی الازمن علی آباد کتول نیز فردا افتتاح خواهد شد و بقیه پروژه‌های این سازمان در دهه فجر سال جاری انجام می‌شود.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار