نماینده ولی فقیه در گلستان:

نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان گفت: باید از ظرفیت حوزه‌های علمیه و مبلغان دینی برای کار فرهنگی، مبارزه، پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی استفاده شود.

ظرفیت حوزه‌های علمیه و مبلغان دینی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی استفاده شود

به گزارش گلستان 24 ، آیت الله سید کاظم نورمفیدی شامگاه شنبه در جمع مدیر کل و کارکنان اداره کل زندان‌ها به مناسبت هفته قوه قضائیه در این دیدار ضمن تبریک این هفته اظهار داشت: باید از ظرفیت حوزه‌های علمیه و مبلغان دینی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه این هفته فرصت مغتنمی است تا خدمات دستگاه قضائی به اطلاع مردم رسانده شود، مردم را ولی نعمت نظام خواند و تصریح کرد: این اطلاع‌رسانی سبب افزایش اعتماد و نشاط در جامعه می‌شود.

نماینده ولی فقیه در گلستان به ماه مبارک رمضان در عرصه کاهش و پیشگیری از جرم اشاره کرد و گفت: دیانت و تقویت مبانی دینی و اخلاقی می‌تواند از بروز جرم در جامعه پیشگیری کند و معنویات ماه رمضان نیز توانسته از جرم در اجتماع تا حد قابل ملاحظه‌ای پیشگیری کند.

وی همچنین با اشاره به تکلیف قوه قضائیه در محور پیشگیری از وقوع جرم، هم افزائی جامعه را در راستای تحقق این هدف عالیه لازم دانست و اظهار کرد: ایجاد بانک اطلاعات جرائم و آسیب‌ها حسب مناطق و شهرستانها و کار مطالعاتی بر روی آنها می‌تواند ظرفیت‌های جامعه و مسئولان به خصوص حوزه‌های علمیه و مبلغان دینی را برای کار فرهنگی و مبارزه و پیشگیری از  این آسیب‌ها به میدان عمل بیاورد.

همچنین آیت الله سید محمد رضا طاهایی میبدی مدیر حوزه علمیه رضویه گرگان هم در دیدار با مدیر کل و کارکنان اداره کل زندان‌ها ضمن تبریک هفته قوه قضائیه، گفت: دستگاه قضایی، دستگاهی انقلابی است که مسئولیت والا و بسیار سنگینی دارد.

آیت الله سید محمد رضا طاهایی میبدی افزود: منصب قضاوت منصبی ارزشمند است که هوشیاری و دقت از شروط لازم برای بحث قضاوت است.

وی ضمن گرامیداشت سالگرد شهادت شهید بهشتی به تشریح ابعاد شخصیتی وی، اشاره و خاطرنشان کرد: شهید بهشتی استادی فرزانه بود که دشمنان شخصیت انقلابی و معنوی ایشان را شناخته بودند و به همین علت درصدد حذف آن عالم وارسته اقدام کردند.

مدیر کل زندان‌های استان گلستان هم در این جلسه به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد اشاره کرد و گفت: در سال 95 توانستیم با کمک ستاد دیه استان و خیران گلستانی 16.5 درصد نسبت به سال 94 شاهد آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در گلستان باشیم.

علیرضا رضوانی تصریح کرد: برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در سال 95 بیش از 17 میلیارد تومان از شکات رضایت گرفته شد و 11 میلیارد تومان توسط ستاد دیه استان و خیران استان گلستان پرداخت شد.

انتهای پیام/


منبع : تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار