خروش امام جمعه گنبدکاووس برای دفاع از حقوق مردم

امام جمعه گنبدکاووس با انتقاد از تلاش برخی مسوولان برای تمرکز امکانات در شهر گرگان، گفت: نخواهیم گذاشت حقوق مردم گنبدکاووس در نگاه‌های مرکزگرای مسوولان استانی پایمال شود.

مدیریت حوزه‌های علمیه گلستان نگذارد برخی مسائل به تریبون کشیده شود

به گزارش گلستان 24 ، حجت‌الاسلام محمود ترابی امروز در جمع مردم و مسوولان شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه یکی از وظایف و رسالت‌های اصلی مسوولان استان گلستان توسعه متوازن در تمامی نقاط استان است، اظهار کرد: اما امروز همه شاهد هستیم که بسیاری از مسوولان مانع از توزیع امکانات مادی و معنوی در همه شهرستان‌های 14 گانه استان گلستان می‌شوند.

وی با بیان اینکه متاسفانه تمام امکانات دانشگاهی و آموزش عالی را در شهر گرگان تجمیع کرده‌اند، افزود: چرا نباید توسعه دانشگاه دولتی گنبدکاووس و ایجاد دانشگاه علوم پزشکی در گنبدکاووس در دستور کار مسوولان استانی قرار بگیرد؟

امام جمعه گنبدکاووس با انتقاد از سختی های بسیار زیاد ایجاد شده برای بیماران سرطانی در گنبدکاووس، تاکید کرد: آیا شایسته است در شهری که قطب سرطان کشور است بیماران پس از شیمی درمانی برای گرفتن یک عکس قریب به 100 کیلومتر را طی کرده و به مرکز استان بروند؟

ترابی عملی شدن برخی وعده ها توسط افراد متمول و برخی سرمایه‌داران برای ایجاد مرکز خیریه بیماران سرطانی و درمانگاه شیمی درمانی را خواستار شد و گفت: این درست نیست که برخی با مطرح کردن برخی وعده‌ها در قبال آن در پشت پرده به منافعی برسند اما به وعده‌های خود برای کمک به بیماران و مردم عمل نکنند.

وی با اشاره به اینکه بیش از 60 تا 65 درصد طلاب و روحانیون استان گلستان در شرق این استان ساکن هستند، خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی در مرکز استان از راه‌اندازی یک دفتر خدمات درمانی برای طلاب و روحانیون در شرق استان دریغ می‌کنند که جای تاسف است.

امام جمعه گنبدکاووس خطاب مدیران مربوط به خدمات دهی به طلاب و روحانیون در مرکز استان گلستان، تاکید کرد: نگذارید مسائل به تریبون نماز جمعه کشیده شود و خودتان با درک درست شرایط ببینید که یک طلبه شرق استان برای رسیدن به یک کار اداری و دریافت خدمات از مرکز اراه خدمات حوزه‌های استان باید یک روز از تمام کارهای خود عقب بماند.

ترابی ظرفیت‌های فرهنگی موجود در گنبدکاووس را بسیار خوب و ارزشمند توصیف کرد و گفت: در روزهای اخیر مراسمات اعتکاف برادران اهل تسنن و اعتکاف دانش‌آموزی را در شهرستان تجربه کردیم و در این ماه‌ها نیز فعالیت‌های بی‌شمار مراکز فرهنگی و هیئت‌ها را به وفور مشاهده می‌کنیم که نشان از یک موج بسیار خوب فرهنگی در سطح شهرستان است.

وی با درخواست از مردم و خیرین برای متعلق به خود دانستن حوزه‌های علمیه در شهرستان، اذعان کرد: اگر بتوانیم با تمام توان از حوزه‌های علمیه در شهرستان حمایت کنیم می‌توانیم به طور قطع بسیاری از مشکلات فرهنگی و اجتماعی را به راحتی حل کنیم.

امام جمعه گنبدکاووس با انتقاد از وضعیت برخی بانک‌ها در ارائه تسهیلات به مردم، ادامه داد: از مردم می‌خواهم ضمن تشکیل صندوق‌های قرض‌الحسنه خانگی و درون خانوادگی و یا حتی در مساجد و محل‌ها به نوعی خود مردم نیازهای خود را به صورت قرض‌الحسنه برآورده کرده و از تنها صندوق قرض‌الحسنه موجود در گنبدکاووس نیز حمایت کنند.

انتهای پیام/

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار