هفته نخست رقابت‌های کورس اسبدوانی تابستانه بندرترکمن در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

هفته نخست کورس اسبدوانی تابستانه بندرترکمن برگزار شد
به گزارش گلستان 24، در هفته نخست این رقابت‌ها عصر جمعه ۶۶ راس اسب از نژادهای ترکمن و دوخون در هشت دور هزار متری با یکدیگر به رقابت پرداختند که در پایان ۸۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان جایزه نقدی به صاحبان اسب‌های اول تا سوم کورس‌های هشت گانه اهدا شد.

در دور اول اسب‌های ترکمن سه ساله و صفر تا ۶ امتیازی به مسافت هزار متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که نورمحمد بهادر با اسب عجب شیر زودتر از خط پایان گذشت و جواد آچاک با اسب سردارخان صوفیان و رامین قهرمانی با اسب نجات به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت دور دوم میان اسب‌های دوخون دو ساله با امتیاز مبتدی به مسافت هزار متر بود که نورمحمد بهادر با اسب سلطان صحرا عنوان اول را به دست آورد و پیمان قلرعطا با اسب فریدا و آق اویلی بشگرد با اسب آی گل به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

در دور سوم اسب‌های دوخون دو ساله با امتیاز نبرده به مسافت هزار متر با یکدیگر رقابت کردند که آق اویلی بشگرد با اسب سوخو موفق به کسب مقام اول شد و قربان محمد اودک با اسب شهباد و علیرضا شاهمیری با اسب زیبای گنبد به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را به دست آوردند.

رقابت در دور چهارم میان اسب‌های دوخون سه و چهار ساله و دو تا ۶ امتیازی به مسافت هزار متر شکل گرفت که آرمین آق آتابای با اسب آیدینا زودتر از خط پایان عبور کرد و آق اویلی بشگرد با اسب ایرانیکا و نورمحمد بهادر با اسب وای وای به ترتیب دوم و سوم شدند.

کورس اسبدوانی

در دور پنجم اسب‌های دوخون سه و چهار ساله و ۱۶ تا ۲۲ امتیازی به مسافت هزار متر با یکدیگر رقابت کردند که آق اویلی بشگرد با اسب مه وش نخستین نفر از خط پایان عبور کرد و محمد خوجملی با اسب کینگ آسیا و پیمان قلرعطا با اسب بازنوش قره بلاغ نفرات دوم و سوم از خط پایان گذشتند.

در دور ششم اسب‌های دوخون دو ساله با امتیاز مبتدی به مسافت هزار متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که پیمان قلرعطا با اسب اخمو موفق به کسب مقام اول شد و محمد خوجملی با اسب ولاسکو (۲) و آرمین آق آتابای با اسب فرنیاز به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

در دور هفتم اسب‌های دوخون سه و چهار ساله و ۱۰ تا ۱۴ امتیازی به مسافت هزار متر با یکدیگر رقابت کردند که قربان محمد اودک با اسب مشکل موفق به کسب مقام نخست شد و آق اویلی بشگرد با اسب ماه گون و محمد خوجملی با اسب ایل هان به ترتیب دوم و سوم شدند.

هفته نخست کورس اسبدوانی تابستانه بندرترکمن

در دور هشتم و پایانی اسب‌های دوخون سه ساله و هشت امتیازی به مسافت هزار متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که قربان محمد اودک با اسب رونین سروین عنوان نخست را کسب کرد و آرمین آق آتابای با اسب خان بابا و پیمان قلرعطا با اسب پاریس به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را به دست آوردند.

آق اویلی بشگرد بهترین چابکسوار هفته

در پایان هفته نخست رقابت‌های کورس اسبدوانی تابستانه بندرترکمن، آق اویلی بشگرد با کسب دو مقام نخست، دو مقام دوم و یک مقام سوم، بهترین چابکسوار هفته لقب گرفت، قربان محمد اودک دو مقام نخست و یک مقام دوم به دست آورد، نورمحمد بهادر دو مقام نخست و یک مقام سوم کسب کرد و آرمین آق آتابای و پیمان قلرعطا هر کدام صاحب یک مقام نخست، یک مقام دوم و یک مقام سوم شدند.

لازم به ذکر است؛ هفته دوم رقابت‌های کورس اسبدوانی تابستانه بندرترکمن جمعه ۱۶ تیرماه در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار می‌شود.

مسابقات کورس اسبدوانی در استان گلستان هر ساله در شهرستان‌های گنبدکاووس، آق قلا و بندرترکمن برگزار می‌شود و علاقمندان بسیار زیادی را به مجموعه‌های سوارکاری این سه شهرستان می‌کشاند.


منبع : مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار