مدیرجهاد کشاورزی گنبدکاووس: کشاورزان می‌توانند از ماش به عنوان کود سبز استفاده کنند

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان گنبدکاووس گفت: زراعت ماش باعث حاصلخیزی خاک و افزایش عملکرد محصولات می‌شود.

زراعت ماش باعث حاصلخیزی خاک می‌شود

به گزارش گلستان 24 ، غلامعلی نورا اظهار کرد: زراعت ماش باعث حاصلخیزی خاک می‌شود و همچنین کشاورزان می‌توانند از ماش به عنوان کود سبز برای حاصلخیزی خاک در مزرعه خود استفاده کنند.

وی با بیان اینکه ماش برای حاصلخیزی خاک بسیار موثر است، تصریح کرد: هنگامی که ماش سبز است می‌توان آن را به زیر خاک برد و خاک را حاصلخیز کرد.

*محصولاتی نظیر ماش، سویا، آفتابگردان و پنبه در تناوب زراعی بسیار موثر است.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان گنبدکاووس با بیان اینکه کشاورزان کشت‌های تابستانه خود را آغاز کردند، ابراز کرد: برنامه اصلی جهادکشاورزی برای محصولات تابستانه موضوع خاک‌ورزی حفاظتی و استفاده از محصولات و زراعت‌های کم‌آب است که نیاز آب کمتری نسبت به سایر محصولات کشاورزی دارند در فصل تابستان استفاده می‌شود.

نورا یادآور شد: محصولاتی که موردنیاز جامعه است ومی‌تواند به عنوان تناوب زراعی اثر مستقیمی در تولید پایدار، افزایش حاصلخیزی خاک و همچنین منبع درآمد برای کشاورزان در فصل تابستان باشد محصولات پنبه، سویا و ماش است.

وی خاطرنشان کرد: محصولاتی که در تناوب زراعی بسیار موثر است محصولاتی نظیر ماش، سویا، آفتابگردان و پنبه است.

* کشاورزان کشت سویا را با کشت نوین زراعی انجام دهند

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان گنبدکاووس درخصوص کشت پنبه در سطح شهرستان افزود: به انتهای فصل کاشت پنبه نزدیک می‌شویم و مراحل پایانی کشت پنبه در سطح استان گلستان و شهرستان را شاهد هستیم.

نورا با اشاره به اینکه کشاورزان با کشت نوین زراعی می‌توانند کشت سویا را انجام دهند، اذعان کرد: کشاورزان در کشت محصول سویا تا پایان تیرماه جاری فرصت دارند تا کشت این محصول زراعی را انجام دهند.

وی با بیان اینکه شرایط آب و هوایی بسیار خشکی را سپری می‌کنیم، اذعان کرد: با توجه به اینکه بارش باران مطلوبی در دو ماهه اخیر در استان گلستان و شهرستان گنبدکاووس نداشتیم کشاورزان باید منابع آبی که در دست دارند را به خوبی مدیریت کنند.

* کشاورزان منابع آبی که در دست دارند را مدیریت کنند

 مدیرجهاد کشاورزی شهرستان گنبدکاووس یادآور شد: کشاورزانی که منابع آبی در دست دارند باید آن را مدیریت کنند و سطح کشت کشاورزی خود را مدیریت کنند.

 نورا اذعان کرد:  کشاورزان در صورت مشاهده اندک بیماری و آفت در سطح مزارع خود بر طبق نظر کارشناسان جهادکشاورزی باید به موقع برای مبارزه با آفت و بیماری اقدام کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار