دبیرکل مجمع جهانی اساتید مسلمان دانشگاها در گرگان؛

دکترصالحی:حضور آمریکا در منطقه و جنگ با کشور عراق پیامد های بسیاری داشت که خیلی از ماها در خصوص مطرح کردن آن غفلت کردیم.

عراق بزرگترین شکست سیاست خارجه آمریکا بود/در مطرح کردن بحث عراق وآموزش آن در دانشگاه ها خیلی غفلت کردیم

به گزارش گلستان24،صبح امروز دکترصالحی دبیرکل مجمع جهانی اساتید مسلمان دانشگاه ها با حضور در همایش تبیین و تحلیل جنایات آمریکا و هفته حقوق بشرآمریکایی در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در خصوص جنایات آمریکا در کشور و منطقه به بحث و سخنرانی پرداخت.

دکتری صالحی در مورد حمله نظامی آمریکا به عراق و پیامدهای آن گفت: جای تاسف دارد که خیلی از ما در این خصوص چیزی نمیدانیم و غافلیم،عراق یعنی بزرگترین شکست سیاست خارجه آمریکا این را آمریکایی هایی که بحث عراق را دنبال می کنند بارها وبارها می گویند.

DSC_0049

او ادامه داد:عراق یعنی ویرانه ی در خاورمیانه که در طول تاریخ جهان هیچ امپراطوری به اندازه آمریکا  مانند آن راه نه انداخته است،عراق یعنی صحنه ی ایجاد شکنجه ها و خشونت جنسی که زندان ابوقریب را در تاریخ نمونه کرده است.

وی اظهار کرد: به تعبیر معاون سازمان حقوق بین الملل که سال 2004 به عراق آمد«آنچه که من از نابودی میراث باستانی عراق  دیدم در تاریخ نخواندمریال شاید شاید جز مغول ها که این وضع را به وجود آورده اند.»

دبیر کل مجمع جهانی اساتید مسلمان دانشگاه ها ضمن گلایه از منابع آموزی دانشگاه ها تصریح کرد:چرا درس تهاجم و اشغال عراق  در دانشگاه های کشور تدریس نمی شود،ما اگر می خواهیم قدرت انقلاب اسلامی و قدرت مدیریت و شجاعت ولی امر مسلمین را به فرزندانمان درس بدهیم صحنه ی عراق را باید مطرح کنیم.

DSC_0042

او بیان کرد:زمانی که آمریکایی ها به عراق حمله کردند نماینده مجلس ما در پشت تریبون مجلس جار زد و رهبر انقلاب را خطاب کرد که آمریکایی ها عراق را گرفتند وما باید با آنها بسازیم در غیر این صورت آمریکا ایران را خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: در زمان حمله امریکا به عراق دولت ما درجا زد و به آمریکا نامه زد،که اقای بوش ما حاضریم حزب الله را خلع سلاح کنیم و اسرائیل را به رسمیت می شناسیم و به شما کمک می کنیم که در عراق دولت همسو با شما به روی کار آید.

DSC_0041

 صالحی بیان داشت:بعداز این مواضع ضعیف دولت ومجلس،مقام معظم رهبری آمد به میدان و پرونده عراق را از دست دولت گرفت و مدیریت کرد،طوری که در سال 2010 سفیر آمریکا در بغداد فردی را فرستاد به  تهران که  آقای قاسم سلیمانی ما شکست را پذیرفتیم،به ما 6 ماه فرصت دهید تا عراق را ترک کنیم.

وی تصریح کرد:از زمانی که غربی ها توانستند در زمان های قدیم مناطق ما را به تصرف در بیاوردند نوشتند و گفتند اگر سه آبراه هرمز ،باب المندب ومالبا را در تصرف بگیریم بر جهان حاکمیم؛پایگاه قدرت غرب این منطقه است،و برای همین هم آنها برای منطقهی مادندان تیز کرده اند.

 

انتهای پیام/پ

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار