خواننده مسلمان دانمارکی در اختتامیه دومین جشنواره بین‌المللی موسیقی «پیامبر مهربانی» قطعه «شنیدم» را با الهام از نامه مقام معظم رهبری اجرا می‌کند.

خواننده دانمارکی با الهام از نامه رهبر انقلاب می‌خواند

به گزارش گلستان24، علی الهادی الحسن خواننده مسلمان دانمارکی گفت: طبق برنامه ریزی هایی که از سوی ستاد برگزاری دومین جشنواره بین المللی موسیقی «پیامبر مهربانی» صورت گرفته قرار بر این است که در مراسم اختتامیه برای اولین بار از قطعه «شنیدم» رونمایی کنم که این قطعه الهام گرفته از نامه آیت الله خامنه ای به جوانان اروپاست که در دو بخش فارسی و انگلیسی به مخاطبان ارائه می شود.

خواننده دانمارکی

وی ادامه داد: این قطعه موسیقی که خودم به شدت با آن ارتباط خوبی گرفته ام برگرفته از ریتم های موسیقی شرقی و خاورمیانه و مقام های موسیقی کردی و فارسی تولید شده و دربرگیرنده فضایی است که فکر می کنم هم به لحاظ محتوا و هم به لحاظ ملودی با استقبال مخاطبان مواجه شود. به هر حال من برای اولین بار است که به ایران آمدم و البته که دوست داشتم به طور کامل در جشنواره «پیامبر مهربانی» حضور داشته باشم اما به دلیل اینکه برنامه ریزی سفرم به گونه ای بود که در ابتدا به زیارت بارگاه امام رضا (ع) در مشهد و سپس مرقد مطهر حضرت معصومه (س) می رفتم، بنابراین این امکان فراهم نشد تا در ایام جشنواره نیز برنامه اجرا کنم.

 

الحسن در ادامه صحبت های اظهار کرد: به نظر من وقت آن فرا رسیده که بتوانیم شخصیت بسیار ارزشمند و والای حضرت محمد (ص) را به عنوان یک الگو در تمامی دنیا معرفی کنیم و این خلاء جدی است که هم اکنون از نگاه ما شیعیان وجود دارد و همه باید تلاش کنیم تا چهره مهربان و عزیز پیامبر گرامی اسلام را با زبان هنر و موسیقی به دنیا معرفی کنیم. هدف من به عنوان یک خواننده مسلمان این است که بتوانم به سهم خود موضوع انتظار و فرج آقا امام زمان (عج) را به دنیا نشان دهم. کما اینکه بر این باورم هنوز خیلی کارها مانده که باید آنها را انجام دهیم.

 

این خواننده بیان کرد: موسیقی و هنر اسلامی هنوز در دنیا به صورت جدی معرفی نشده و ما باید به سهم خود تلاش کنیم که فضایی برای ارائه چنین کارهایی به وجود آید. من سال ها دنبال کسی می گشتم که معنای خلقتم را از او جستجو کنم و در نهایت به شخصیتی والا و الهی برخورد کردم که نامش محمد (ص) است. او به راستی پیامبر مهربانی هاست که باید کوشش کنم به عنوان یک هنرمند شیعه بهترین و ارزشمندترین شخصیت را به مردم دنیا معرفی کنم. اتفاقا در یکی از بندهای نامه آیت الله خامنه ای به جوانان اروپا تاکید شده که برای شناخت و گرفتن اطلاعات اسلام از منابع صحیح بهره مند شویم که به اعتقاد من یکی از همین منابع اهل بیت (ع) هستند.

 

علی الهادی الحسن خواننده مسلمان دانمارکی که طی یک سال اخیر فعالیت پررنگ تری در عرصه موسیقی دارد، طی ماه های آینده برای برگزاری برنامه های موسیقایی خود به کشورهای استرالیا، کانادا و آمریکا سفر خواهد کرد.


منبع : جام

ارسال نظر

آخرین اخبار