جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری برای اولین بار در گلستان برگزار می شود.

گشودن سفره ایرانی در ایران کوچک

به گزارش گلستان 24 ، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: این جشنواره با حضور هنرمندان چهار استان شمالی کشور شامل گلستان، مازندران، گیلان و قزوین با پخت انواع غذاهای سنتی و محلی ایرانی از 21 تیر 96 به‌مدت سه روز در استان گلستان برگزار می‌شود.

کریمی با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره ایرانی فرهنگ گردشگری فرصتی مناسب برای احیای غذاهای سنتی ایرانی است گفت: غذای ایرانی در حوزه فرهنگی و تمدنی ما از جایگاه خاص و مهمی برخوردار است و به‌دلیل تنوع اقلیم و طبیعت، تنوع غذایی زیادی در کشور ما وجود دارد که جشنواره ”سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری“ فرصت مناسبی برای معرفی این گنجینه ارزشمند است.

وی پرداختن به آداب پخت غذای سنتی و اصیل ایرانی را عامل حفظ میراث ناملموس و همچنین احیا و معرفی این غذاها با گردشگران داخلی و خارجی دانست.

کریمی گفت : این جشنواره چهار بخش دارد که شامل پیش‌غذا، غذای اصلی، دسرها و دمنوش‌ها، و نوشیدنی‌های سنتی، بومی و محلی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان محور‌های جشنواره را مسابقه پخت غذاهای سنتی، نمایشگاه صنایع‌دستی مرتبط با غذا و فرهنگ غذا، و موسیقی و آیین‌های مرتبط با غذا اعلام کرد و گفت: برگزاری چنین جشنواره‌هایی بستری مناسب برای توسعه گردشگری فراهم می‌کند.

انتهای پیام / ا

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

آخرین اخبار