رئیس اداره ورزش و جوانان کردکوی:در بسیاری از مواقع نیازهای اولیه جوانان فراهم نشده است

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان کردکوی با بیان اینکه مواد مخدر با نیروی فزاینده‎ای نسل جوان را به ورطه نابودی می‎کشاند، گفت: اگرچه براساس آمارهای جهانی، ایران در بخش مبارزه با مواد مخدر جزو کشورهای پیشرو است اما گرایش به سوی مواد مخدر رو به افزایش است.

مواد مخدر با نیروی فزاینده‎ای جوانان را به ورطه نابودی می‎کشاند

به گزارش گلستان 24 ، کارگاه آموزشی و نمایشگاه با موضوع اعتیاد به‎مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر عصر امروز کردکوی برگزار شد.

این کارگاه آموزشی به همت اداره ورزش و جوانان و با همکاری شبکه بهداشت و درمان کردکوی، تشکل زیست‎محیطی جهان‎نما، اداره بهزیستی کردکوی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیروی انتظامی و کمپ رهایی در تالار شهید بهشتی کردکوی برگزار شد.

این مراسم که به دلیل عدم حضور به‎موقع مهمانان با یک ساعت تأخیر آغاز شد موجب گلایه‎مندی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان کردکوی شد.

فرهاد رسولی ضمن عذرخواهی از تأخیر پیش آمده برای آغاز مراسم، اظهار کرد:  این تأخیرها حاکی از آن است که مسأله مبارزه با مواد مخدر جدی گرفته نشده و نیروی جوانی که باید در اشتغال و سرمایه ملی کشور نقش‎آفرینی کند با سهل‎انگاری و کم‎کاری برخی از دست می‎رود.

 وی یادآور شد: مواد مخدر با نیروی فزاینده‎ای نسل جوان را به ورطه نابودی می‎کشاند، اگرچه براساس آمارهای جهانی، ایران در بخش مبارزه با مواد مخدر جزو کشورهای پیشرو است اما در سطح شهر به‎ویژه در مراکز تفریحی هجوم افراد به سوی مواد مخدر اعم از قلیان، مواد افیونی و امثال آن رو به افزایش است.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان کردکوی با بیان اینکه با وجود به کار گرفتن تمام سعی و تلاش و انجام اقدامات مناسب در حوزه مبارزه با مواد مخدر و جلوگیری از اعتیاد، هنوز در این حوزه دچار ضعف هستیم، اذعان کرد: متأسفانه امکانات فراهم شده پاسخگوی قشر عظیم جوان نیست و در بسیاری از مواقع نیازهای اولیه جوانان فراهم نشده است.

وی با بیان اینکه انسان سالم کسی است که از وقت خود درست استفاده کند، از فکر سالمی برخوردار باشد و در چرخه تولید و اشتغال جامعه سهیم داشته باشد، متذکر شد: در حالی که محور توسعه پایدار، انسان سالم است اما بسیاری از جوانان که محور توسعه پایدار هستند به راحتی از چرخه خارج می‎شوند و این برای کشور ما که در خاورمیانه پیشرو است پسندیده نیست.

وی تصریح کرد: از آنجایی که همه ما در یک کشتی نشسته‎ایم، نمی‎توانیم نسبت به انجام کار خطای افراد بی‎تفاوت باشیم چراکه اثرات سوء آن روزی گریبان‎گیر جامعه و نسل‎های آینده خواهد شد، از این رو فردی که خود و یا اعضای خانواده‎اش به بیماری اعتیاد مبتلا نیستند نمی‎تواند نسبت به کسانی که به این بیماری مبتلا شدند، بی‎تفاوت باشد.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان کردکوی با بیان اینکه گرایش به علوم انسانی و ادبیات می‎توانست بسیاری از مشکلات و معضلات جامعه را حل کند، خاطرنشان کرد: متأسفانه در برهه‎ای از زمان به دلیل تفکر نادرستی که در خصوص رشته علوم انسانی و ادبیات در جامعه حاکم بود گرایش دانش‎آموزان به سوی این رشته کاهش یافته است.

رسولی اضافه کرد: در جامعه ما دانش‎آموزانی را که در رشته علم انسانی تحصیل می‎کردند را از نظر سطح سواد از دیگر دانش‎آموزان پایین‎تر می‎پنداشتند که همین عامل موجب کاهش گرایش دانش‎آموزان به سوی ادبیات و رشته علوم انسانی شد و در حالی که  داستان‎ها و اشعار بسیاری از شعرای بزرگ اعم از سعدی، حافظ و ... سرلوحه زندگی مردم بوده اما امروزه بسیاری از جوانان از شعر و ادبیات گریزان هستند.

انتهای پیام/


منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار