نماینده گنبدکاووس در مجلس :حق آبه گلستان از رودخانه اترک را از خراسان شمالی گرفتیم

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سهم استان گلستان از آب رودخانه اترک باید اختصاص داده شود، گفت: توانستیم با کمک کمیسیون اصل 90 حق آبه گلستان را بازپس بگیریم.

10 تذکر شفاهی و 19 تذکر کتبی به رئیس جمهور و وزرا دادم

به گزارش گلستان 24 ؛ قره‌جه طیار با اشاره به برگزاری جلسه مشترک میان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان و مسوولان شهرستان گنبدکاووس با وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در تهران، اظهار کرد: بر اساس توافق صورت گرفته مقرر شده است که زمین بیمارستان 800 تخت‌خوابی گنبدکاووس به قیمت منطقه‌ای کارشناسی به مجموعه بهداشت و درمان گنبدکاووس واگذار شود.

وی از اجرای 25 کیلومتر از مسیر جاده نفت در آینده نزدیک خبر داد و گفت: بر اساس تفاهم صورت گرفته با وزرات نفت و وزارت راه و شهرسازی مقرر شده است با استفاده از اعتبارات استانی و ملی جاده‌ای چهار بانده در این مسیر ساخته شود و تا 25 کیلومتر ادامه یابد و الباقی مسیر نیز با اعتبارات بخش خصوصی و سایر تفاهم نامه‌ها به اجرا برسد.

طیار با اشاره به اینکه در طول یک سال نمایندگی خود در مجلس شورای اسلامی بیش از 10 تذکر شفاهی و 19 تذکر کتبی به وزرا و رئیس جمهور داده‌ام، تصریح کرد: این تذکرات بیش از همه مربوط به مشکلات عمده مردم در حوزه معیشت و اقتصاد بوده است زیرا مهم‌ترین هدف بنده در مجلس شورای اسلامی ارتقای شاخص‌های اقتصادی منطقه است.

وی در تشریح مهم‌ترین برنامه‌های خود در سال جاری برای توسعه شهرستان گنبدکاووس، گفت: اجرا و تکمیل پروژه راه آهن گرگان – گنبدکاووس – خراسان یکی از اولویت‌های کاری بنده و همه نمایندگان استان گلستان است که مشکلات تنها در موضوع پیمانکار است و اصل طرح به صورت کامل مصوب شده و اعتبارات لازم نیز تا حدودی پیش‌بینی شده است.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی ساخت مرکز جامع سرطان، راه‌اندازی مرکز آنژیوگرافی و افتتاح مرکز جراحی قلب در بیمارستان پیامبر اعظم (ص) را از دیگر اولویت‌های خود در سال جاری دانست و اضافه کرد: ایجاد درمانگاه روستای مرزی کرند و مرکز اورژانس در روستای دماغ نیز از دیگر پروژه‌هایی است که باید در سال جاری به نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه پس از پیگیری‌های ویژه و مکاتبات بسیار توانستیم حق آبه استان گلستان از سد شیرین دره و رودخانه اترک را از استان مجاور بگیریم، خاطرنشان کرد: در آخرین جلسه کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی ضمن تصویب دریافت حق آبه گلستان از استان خراسان شمالی مقرر شد سد «چایلی» در بین مناطق کرند و مراوه‌تپه ایجاد شود.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طبق اعلام دفتر مقام معظم رهبری، برای توسعه اشتغال و رونق کشاورزی در منطقه مرزی گنبدکاووس آبیاری تحت فشار زمین‌های کشاورزی انجام خواهد گرفت، تاکید کرد: تمامی هزینه‌های این طرح نیز از سوی دفتر مقام معظم رهبری پرداخت خواهد شد که هدیه‌ای به مردم مرز نشین شهرستان گنبدکاووس است.

طیار از در جریان بودن موضوع شهر شدن روستاهای بیش از 5 هزار نفر جمعیت خبر داد و گفت: در این باره نامه نگاری‌هایی صورت داده‌ایم که امیدواریم وزارت کشور پس از بررسی مستندات، پاسخ درخور و شایسته‌ای به این مطالبه مردم بدهد.

انتهای پیام/

منبع : فارس

 

ارسال نظر

آخرین اخبار