معاون آموزش و پرورش گلستان:

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان گفت: ۲۲ هزار دانش آموز پایه نهم در استان گلستان در طرح هدایت تحصیلی شرکت می‌کنند.

۲۲ هزار دانش‌آموز گلستانی تحت پوشش طرح هدایت تحصیلی قرار می‌گیرند

به گزارش گلستان 24 ، ابراهیم حاجیلری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح هدایت تحصیلی دانش‌آموزان در استان اظهار کرد: 22 هزار دانش آموز مقطع تحصیلی پایه نهم امسال باید برگه هدایت تحصیلی را دریافت کرده تا بر مبنای آن ثبت‌نام کنند.

وی تاکید کرد: سیستم  ثبت‌نام دانش‌آموزان  مقطع متوسطه دوم به صورت متمرکز در سامانه بارگزاری شده و دانش‌آموزان پایه نهم باید با دریافت این برگه‌ها ثبت نام کنند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان تصریح کرد: آنچه برای ما مهم است و هدف ما در آموزش و پرورش این است که همه دانش‌آموزان پایه نهم با این برگه‌ها و برمبنای ذائقه خود در مدارس و رشته‌های مورد نظر ثبت‌نام کنند.

وی اظهار کرد: هیچ مدرسه‌ای بدون برگه حق ثبت‌نام از دانش‌آموزان را ندارد و این برگه‌ها براساس اتفاقات سال تحصیلی و آموزش داده شده طراحی می‌شود.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان خاطر نشان کرد: به همه خانواده‌ها اطلاع‌رسانی شده و در طول سال آن‌ها با شرایط تحصیلی فرزندان خود  آگاه شده‌اند، تا در زمان انتخاب رشته مشکلی ایجاد نشود.

طرح هدایت تحصیلی

حاجیلری تاکید کرد: شهرستان‌ها هم  آمادگی لازم برای انتخاب رشته دانش‌آموزان را فراهم کرده‌اند و جای نگرانی نیست و فضای آگاهی و اعتماد ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: دانش‌آموزان براساس ذائقه و نمره‌ای که کسب کرده‌اند در رشته‌های مورد نظر می‌توانند ثبت‌نام کنند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان تاکید کرد: امیدواریم در چند روز آینده برگه‌های هدایت تحصیلی آماده شود و شاهد ثبت‌نام دانش‌آموزان در رشته‌های مورد نظرشان باشیم.

حاجیلری اظهار داشت: اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان آمادگی هدایت دانش‌آموزان پایه نهم بر اساس علاقه، استعداد، نیازهای جامعه، امکانات و محددویت‌های محیطی را به سمت انتخاب متناسب‌ترین رشته تحصیلی دارد.

انتهای پیام/


منبع : تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار