رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدرگلستان:

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدرگلستان گفت: ۱۰۰ هزار معتاد در استان گلستان شناسایی شده اند.

۱۰۰ هزار معتاد در گلستان شناسایی شده اند

به گزارش گلستان 24 ؛ محمدرضا روحانی فر صبح سه شنبه در همایش «من زندگی را دوست دارم» که در گرگان برگزار شد، اظهار کرد: روز پنج تیرماه سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر نام گذاری شده و مسئولان کشوری ما با حساسیت ویژه ای نسبت به موضوع مواد مخدر برخورد می کنند.

وی افزود: در سال های گذشته ما هفته ای به نام هفته مبارزه با مواد مخدر در کشور داشتیم اما امسال یک ماه به پیشگیری و مبارزه با موادمخدر اختصاص داده شده است.

روحانی فر ادامه داد: ۶۷۵ برنامه مرتبط با ایام مبارزه با مواد مخدر در سراسر استان برگزار شده است.

محمدرضا روحانی فر

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدرگلستان گفت: علی رغم دست آوردهای بزرگ بشریت در زمینه های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و ... تهدیدات ناشی از آسیب های اجتماعی بر پیشرفت انسان ها سایه انداخته و رفاه را از آن ها سلب کرده است.

وی در رابطه با آمار معتادین اظهار کرد: حدود ۲۵۰ میلیون معتاد در دنیا، دو میلیون و ۸۰۲ معتاد در کشور و حدود ۱۰۰ هزار معتاد در استان شناسایی شده اند.  

شناسایی ۷۰۰ نوع مخدر در کشور

روحانی فر ادامه داد: ما در ۱۵ سال گذشته تنها ۱۰ نوع مخدر داشتیم اما امروز بیش از ۷۰۰ نوع مخدر در کشور شناسایی شده است.

وی افزود: ما در استان گلستان ۸۳ شهید در راه مبارزه با مواد مخدر تقدیم کشور کرده ایم اما باز هم شاهد روز افزون تعداد معتادان در کشور هستیم.

روحانی فر با بیان اینکه در راستای مبارزه با مواد مخدر نیازمند اقدامات پیشگیری و فرهنگی هستیم، افزود: در کنار اقدامات فرهنگی و پیشگیری باید اقدامات درمانی و بازپروری را هم انجام دهیم.

منبع : باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

آخرین اخبار