به همت معاونت اجتماعی استانداری گلستان؛

سومین نشست کارگروه تخصصی اجتماعی فرهنگی استان گلستان در محله آسیب پذیر قزاق محله برگزار و به آسیب های این محله پرداخته شد.

کارگروه اجتماعی فرهنگی گلستان در روستایی آسیب پذیر برگزارشد

به گزارش گلستان 24 ، سومین نشست کارگروه تخصصی اجتماعی فرهنگی به شکل مشترک با کارگروه ارتقای وضعیت اجتماعی، فرهنگی و سلامت ستاد بازآفرینی شهری عصر چهارشنبه به ریاست معاون امنیتی، سیاسی و اجتماعی استاندار گلستان در اقدامی پسندیده، در یکی از آسیب پذیرترین نقاط شهرستان گرگان یعنی «قزاق محله» برگزار شد.

در این جلسه که در مسجد روستای قزاق محله به شکلی متفاوت برگزار شد، موضوعات ارائه شده از سوی مدیران کل برخی از دستگاه ها ویژه این منطقه و آسیب‌های آن بود.

علیرضا سنچولی، مسئول پایگاه اجتماعی روستای قزاق محله به بیان مشکلات مردم روستا و مطالبات مردم پرداخت.

وی اظهار کرد: روستای قزاق محله در وسعتی ۱۲ هکتاری واقع شده، هیچ زمین کشاورزی در اطراف آن قرار ندارد و شغل اکثر مردم این روستا هم کارگری است.

۶۸۷ خانوار در روستای قزاق محله زندگی می کنند

سنچولی تعداد خانواده های این روستا را ۶۸۷ خانوار عنوان کرد و ادامه داد: طبق آخرین سرشماری جمعیت روستا دو هزار و ۹۲۲ نفر تخمین زده شده و نزدیک به یک هزار و ۷۰۰ نفر اتباع هستند.

بازدید از نومل - کراپ‌شده

وی ادامه داد: حدود ۱۰ درصد جمعیت روستا شیعه و مابقی از اهل سنت هستند.

مسئول پایگاه اجتماعی روستای قزاق محله مهم‌ترین نیاز این روستا را آموزش عنوان کرد و گفت: مشکل عرضه و تقاضای مواد مخدر در روستا، مشکل کیفیت آب آشامیدنی، نبود سرعت‌گیر مناسب برای روستا، نبود مکان ورزشی و فرهنگی و ... از جمله مشکلات روستا هستند.

سنچولی در رابطه با وضعیت آب شُرب روستا گفت: چاهی که از آن برای آب آشامیدنی استفاده می کنیم چاهی قدیمی است و تمام تجهیزات این چاه متعلق به سال ۵۷ است.

وی تصریح کرد: منبع آبی که برای این روستا در نظر گرفته شده چهار هزار لیتری است که کفاف جمعیت این روستا را نمی‌دهد.

منبع : مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار