فرمانده انتظامی استان گلستان:

فرمانده انتظامی ‌گلستان‌ گفت: بیش از ۲ تن و ۷۰۰ کیلوگرم موادمخدر از ابتدای امسال تاکنون در استان ‌کشف شده است.

۲ تن و ۷۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در استان گلستان کشف شد‌

به گزارش گلستان 24،​به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار علی اکبر جاویدان در جمع فرماندهان و مسئولان انتظامی استان، اعتیاد را یکی از مشکلات و چالش های عمده جوامع انسانی عنوان کرد و اظهار داشت: مسئله مواد مخدر و اعتیاد بسیاری از جوامع امروزی را با تهدیدات جدی مواجه کرده است.

وی با بیان اینکه همه ساله هزینه های زیادی صرف مبارزه با مواد مخدر می شود، اظهار داشت: همه سازمان ها و نهاد ها بایستی در حوزه مبارزه با مواد مخدر حساسیت بیشتری به خرج داده و با متولیان امر در این حوزه همگام شوند.

فرمانده انتظامی استان گلستان، ضرر و زیان مصرف مواد مخدر را تنها متوجه فرد معتاد ندانست و بیان داشت: آثار زیان بار مصرف مواد مخدر برای جامعه نیز بوده و جامعه‌ای که جوانان آن معتاد باشند مطمئنا در حوزه های مختلف اجتماعی و اقتصادی دارای عقب‎ماندگی‌های زیادی خواهد بود.

موادمخدر/ تریاک

سردار جاویدان با تاکید بر اینکه اعتیاد به مواد مخدر حد و مرز نمی‌شناسد و همه روزه تعداد زیادی از جوانان به علت عدم آگاهی به سمت و سوی موادمخدر روی می‌آورند، تصریح کرد: کاهش سن مصرف‌کنندگان موادمخدر امروزه نگران کننده است.

وی اعتیاد را سر منشاء بسیاری از جرایم و آسیب ها در جامعه دانست و اظهار داشت: رابطه اعتیاد با مسائل اجتماعی ارتباطی دو جانبه است، از یک سو اعتیاد جامعه را به رکود و انحطاط کشانده و از طرف دیگر پدیده‎ای است که ریشه در مسائل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جامعه دارد.

جاویدان  افزود: گرایش فرد به سمت مواد مخدر موجب کاهش اخلاقیات و ارزش های معنوی و اجتماعی شده و از این طریق زمینه بروز جرایم و آسیب ها در جامعه ظهور پیدا می‎کند.

وی از موفقیت‌های پلیس در حوزه مقابله با مواد مخدر خبر داد و اظهار داشت: مقابله با مواد مخدر در ناجا یک انگیزه اعتقادی و جهادی است.

سردار جاویدان از کشف بیش از 2 تن و 700 کیلوگرم موادمخدر از ابتدای سال جاری خبر داد و گفت: کشف این مقدار مواد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود 90 درصد رشد داشته است.

فرمانده انتظامی گلستان در پایان با تاکید بر نقش بسیار مهم خانواده در آگاهی بخشی و اطلاع رسانی از عواقب سوء مصرف مواد مخدر از آنان خواست فرزندان خود را از عواقب سوء موادمخدر آگاه کنند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار