دغدغه این روزها در گمیشان؛

این روزها کمبود آب و مشکلات بی آبی مهمترین مساله بسیاری از روستاهای گمیشان شده است.

کمبود آب و مشکلات بوجود آمده برای مردم گمیشان / از برگزاری عزا و عروسی بدون آب تا به خطر افتادن سلامت مردم ! + تصاویر

به گزارش گلستان 24، ابتدا به روستای خواجه نفس رفتیم، کافی بود تا از یک نفر بپرسیم وضعیت آب در روستای شما چطور است ، انگار همه منتظر بودن ناگهان جمعیت زیادی را در اطرافمان دیدیم که گله ها و حرف های زیادی داشتند.

8

قطعی آب که به گفته برخی اهالی یک ماهی است در روستا شروع شده ولی در این مدت به صورت موقتی بوده و لااقل ساعتی از روز آب داشتند ولی در ده روز اخیر برخی مناطق روستا خصوصا مناطق انتهایی روستا حتی برای یک ساعت هم آب نداشتند و با بی آبی کامل دست و پنجه نرم می کنند.

11

 در تصویر بالا بانوی خواجه نفسی را می بینید که با وجود بی آبی مجبور است مراسم عروسی فرزندش را برگزار کند و تنها با یک تانکر آب کوچکش مراسم گرفته و دلهره بی آب اعصابش را حسابی به هم ریخته است.

سلامت مردم در خطر است

یکی دیگر از اهالی به ما پیوست و گفت: حتی به یک ساعت آب در شبانه روز قانع هستیم، به مسئولین بگویید لااقل کاری کنند تا بتوانیم استحمام کنیم و آب ذخیره کنیم و حداقل نیازمان را برطرف نماییم.

برگزاری عزا بدون آب

یکی دیگر از اهالی چادر عزای خواهر خانمش را نشانمان داد وگفت: زندگی تعطیلی بردار نیست و با وجود قطعی آب مجبوریم مراسم عزیزانمان را در شرایط سخت بی آبی برگزار کنیم و تا الان برای پیشبرد مجلسمان چند تانکر آب به مبلغ 400 هزار تومان خرید اری کردیم که این هزینه زیادی بر دوش ماست.

15

13

متاسفانه مشکل بی آبی در روستاهای گمیشان بسیار جدی است و رودخانه ها اغلب خشک شده اند و یا اصلا در روستا رودخانه ای نیست و مردم که برای گذران زندگی مجبور به دامداری هستند برای دام هایشان هم باید آب تصفیه شده تهیه کنند که این مساله هم برای اهالی سخت شده و هم برای مسئولینی که در فکر آبرسانی به مردم هستند .

2q

یکی از اهالی ما را به حیاط منزلش برد و دام هایی که باید آب شربی که خودشان هم به سختی تهیه می کنند سیراب شوند را به ما نشان داد.

بی آبی را در جو یهای آب که کاملا خشک هستند می توان دید

10

به روستای قره کیله رفتیم، در این روستا هم وضعیت آب بهتر از خواجه نفس نبود اما تعداد قابل توجهی تانکر آب در کنار معابر و خیابان های اصلی روستا گذاشته شده بود که توسط دهیاری و بسیج سازندگی روزانه از آب تصفیه شده پر می شدند و مردم از آب آن استفاده می کردند.

هر چند اقدام خوبی است ولی باز هم اینکه مرتب مجبور باشی برای تهیه آب مدام دبه به دست سر خیابان بروی و آب مورد نیاز خانواده و دام هایت را به کول بکشی برای مردم سخت است.

14

بخشی از روستای قلعه جیق بزرگ گمیشان هم مشکل کمبود آب دارند اما وجود آب انبارهای بزرگ قدیمی این روزها کمک خوبی برای اهالی شده است .

بسیج سازندگی خانه های قدیمی که آب انبار دارند را پر آب میکند و همسایه ها همه با هم از آب آن استفاده میکنند.

6r

از روستای چارقلی هم تماس گرفتند و خبر دادند قسمت شمال و شرق روستا یک هفته است که با قطعی کامل آب مواجهند.

بدون شرح:

5q

8q

8r

انتهای پیام/

منبع: گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار