امام جمعه گرگان:

امام جمعه گرگان گفت: جلوگیری از اصراف و رعایت صرفه‌جویی به عنوان یک توصیه و دستور دینی است که هر مومنی باید نسبت به آن دقت کرده و آن را رعایت کند.

پرداخت مطالبات کشاورزان گلستانی تسریع شود/ صرفه جویی یک توصیه و دستور دینی است

به گزارش گلستان24،آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه امروز گرگان با اشاره به فصل گرما و افزایش دما در سطح استان اظهار کرد: صرفه جویی و درست مصرف کردن به عنوان یک اصل اساسی است و حتی در دین ما نیز بر آن توصیه شده و همه باید به آن توجه کنیم.

وی تاکید کرد: صرفه جویی و درست مصرف کردن توصیه‌ای است که یک مومن باید آن را به عنوان یک دستور دینی در زندگی خود به آن توجه کند.

نورمفیدی با قرائت خطبه 177 نهج البلاغه ،اظهار کرد: اگر خداوند به ملتی نعمت بدهد از آنان نمی‌‌گیرد و اگر گرفت منشاء آن این است که آن مردم مستحق این مجازات هستند.

وی اضافه کرد: در آیات مکرر قرآن خداوند تاکید کرده وضعی را که به یک جمعیت داده عوض نمی‌کند مگر این که مردم خود این تغییرات را ایجاد کرده باشند.

امام جمعه گرگان با اشاره به ضرورت صرفه‌جویی در مصرف آب، تصریح کرد: با توجه به گرمای هوای استان تاکید مسئولان و کارشناسان بر این است که برای جلوگیری از قطع برق مردم باید در صرفه‌جویی مصرف برق دقت بیشتری کنند و در ساعات اوج مصرف همانند ساعات 13 الی 17 بیشترین صرفه‌جویی در مصرف برق انجام شود.

نورمفیدی با اشاره به گلایه کشاورزان در خصوص عدم پرداخت مطالبات آنها، گفت: مسئولان باید در پرداخت بهای گندم کشاورزان فعال‌تر شوند زیرا کشاورزان گندم‌های خود را تحویل داده‌اند و از سوی مقابل باید یهای آن را سریع دریافت کنند.

وی با تاکید بر اهمیت پرداخت مالیات و توجه مردم به این اصل مهم گفت: این مساله به معنای دخالت همه مردم در مدیریت اقتصاد است و همه مردم از کارهایی که دولت انجام می‌دهد همچون احداث جاده، تولید و توزیع برق و کارهای دیگر استفاده می‌کنند و می‌طلبد همه در پیشرفت کشور مشارکت کنند.

امام جمعه گرگان تاکید کرد: باید قانون‌گذاران نیز به طریقی قوانین مالیاتی را وضع کنند تا برای آنهایی که درآمد کمی دارند، مشکلی در پرداخت مالیات وجود نداشته باشد و دچار دشواری در پرداخت نشوند.

نورمفیدی با اشاره به سالروز کودتای نوژه و خنثی شدن این توطئه بزرگ، گفت: آمریکایی‌ها از همان روزهای نخست پیروزی انقلاب به دنبال ضربه زدن به انقلاب اسلامی بوده و هستند و همه ما باید هوشیار باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت عفاف و حجاب در جامعه تاکید کرد: مسئله حجاب و حفظ حجاب یک امر الهی است و آن کسانی که مخالف آن هستند سر از جایی دیگر در می‌آورند.

نورمفیدی گفت: حجاب محدودیت نیست بلکه باعث می شود تا شخصیت زن حفظ شود و شخصیت زن به علم و کمال است و در آزمون‌های دانشگاهی نیز خانم‌ها شرکت کرده و وارد عرصه کسب علم می‌شوند و هیچ فردی با این موضوع مخالف نیست بلکه معتقدیم یک زن با تحصیل علم ارزشمندتر می‌شود اما موضوع کشف حجاب یک مسئله دیگر است.

وی در پایان بیان کرد: کشف حجاب به غیر از فساد و بی‌بند و باری هیچ نتیجه دیگری ندارد و حجاب حافظ شخصیت زن است.

منبع:فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار