فرماندار کردکوی:

فرماندار شهرستان کردکوی گفت: هدف اقتصاد مقاومتی فرهنگ‎سازی تولید و کارآفرینی و عمومی کردن اقتصاد است.

عمومی کردن اقتصاد از اهداف اقتصاد مقاومتی است/ متشکل کردن فعالیت‎های بانوان از برنامه‎های ما در سال‎ 1396 است

 به گزارش گلستان 24، مجتبی جمالی با اشاره به محورها و اقدامات شاخص شهرستان کردکوی در حوزه بانوان، اظهار کرد: در سال گذشته با توجه به سیاست‎ها و شعار سال که براساس اقتصاد مقاومتی بوده است احیای نساجی‎سنتی، صنایع دستی سنتی و حصیربافی در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه به‎واسطه اقدامات انجام شده شاهد فعالیت‎های مثبتی در حوزه نساجی‎سنتی و حصیربافی در کردکوی بوده‎ایم، بیان کرد: در راستای فعالیت‎های حوزه بانوان حصیربافی در کردکوی احیاء شد و پس از آموزش و کسب تجربه به افراد علاقه‎مند و توانمند امروز هنرمندانی در این بخش ظهور و بروز پیدا کردند و به یکی از تولیدکنندگان مطرح حصیربافی در سطح استان گلستان تبدیل شدند.

فرماندار شهرستان کردکوی با بیان اینکه اساتید قدیمی در رشته‎های مختلف نساجی‎سنتی در کردکوی شناسایی شدند، بیان کرد: 6 روستا به‎عنوان پایلوت طرح انتخاب شدند و آموزش به علاقمندان در روستاهای هدف انجام شد.

جمالی متذکر شد: در ابتدا تا انتهای سال 1395 شاهد تغییرات بسیار ارزشمندی در کیفیت تولیدات نساجی‎سنتی و حصیربافی بوده‎ایم.

وی به شعار امسال که توسط مقام معظم رهبری به «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و استغال» نامگذاری شد اشاره و مطرح کرد: در سال 1396 نیز با توجه به تأکید معظم‎له در حوزه اقتصاد مقاومتی و شعار سال، تأکید و تکمیل نساجی‎سنتی و حصیربافی، فعال کردن کارگروه بانوان در حوزه اشتغال، تولید و کارآفرینی در دستور کار ما قرار دارد.

فرماندار شهرستان کردکوی با بیان اینکه متشکل کردن فعالیت‎های بانوان با تشکیل نهادهای مختلف در قالب تعاونی‎ها، موسسات غیردولتی، شرکت‎ها و ... از برنامه‎های ما در سال‎جاری است، خاطرنشان کرد: امید است با نهادسازی و متشکل کردن فعالیت‎های بانوان بیشتر از توان و ظرفیت بانوان بهره‎مند شویم.

جمالی تاکید کرد: فعال کردن حوزه‎های فرهنگی و اجتماعی از دیگر محورهایی است که در سال 1396 در دستور کار ما قرار دارد تا با پیشگیری و آموزش بتوانیم در راستای مبارزه با آسیب‎های اجتماعی گام‎های مثبتی برداریم.

وی با بیان اینکه هدف اقتصاد مقاومتی فرهنگ‎سازی تولید و کارآفرینی و عمومی کردن اقتصاد است، اذعان کرد: این مهم تا حدودی در حوزه بانوان محقق شد و تحرک و تغییرات مناسبی در حوزه اشتغال و کارآفرینی بانوان ایجاد شده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار