استاندار گلستان:

استاندار گلستان با بیان اینکه باید کارها و اقدامات در استان با روح اقتصاد مقاومتی تناسب داشته باشد، گفت: باید برش‌های استانی طرح‌های اقتصاد مقاومتی در استان گلستان اجرائی شود.

برش‌های استانی طرح‌های اقتصاد مقاومتی در گلستان اجرایی شود

به گزارش گلستان 24 ، حسن صادقلو در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی باید پروژه‌های ملی مصوب اقتصاد ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی  را جذب کرده و عملیات اجرایی آن را در استان انجام دهند و  کارهای انجام شده باید با روح اقتصاد مقاومتی متناسب باشد.

وی سیر اقتصاد مقاومتی را راهی تکلیفی دانست و تصریح کرد: همه دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به موضوعاتی که در سطح ملی و برش‌های استانی اقتصاد مقاومتی مطرح می‌شود، حساسیت داشته باشند.

وی تاکید کرد: دستگاه های اجرایی باید پروژه های ملی مصوب اقتصاد مقاومتی را جذب کرده و عملیات اجرایی آن را در استان انجام دهند.

استاندار گلستان با تاکید بر اجرای انجام اقدامات ذاتی توسط دستگاه‌های اجرایی، یادآور شد: باید وظایف ذاتی دستگاه‌ها از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی آنان تفکیک شود و همه تلاش کنند در سطح اقتصاد مقاومتی کارها را ارائه دهند.

صادقلو افزود: اقدامات باید با روح اقتصاد مقاومتی تناسب داشته باشد و در عین حال فعالیت‌ها و گزارش عملکرد دستگاه‌ها باید به گونه‌ای باشد که با ارزیابی قرارگاه اقتصاد مقاومتی در سطح کلان تناسب داشته باشد.

استاندار گلستان همچنین تولیدگری و بنگاه‌های تولیدی را مهم ارزیابی کرد و تصریح کرد: توجه به کارهایی که تولید مضاعف ایجاد می‌کند و به تبع آن سبب افزایش اشتغال می‌شوند باید در دستور کار قرار گیرد.

وی تاکید کرد: سطح اشتغال ایجاد شده در جامعه باید در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها مورد توجه قرار گیرد.

استاندار گلستان با اشاره به اقدامات صورت گرفته سال گذشته در استان گفت: باید به سراغ بنگاه‌هایی که تعطیل شده‌اند و یا در شرف تعطیلی هستند برویم و ضمن بهبود وضعیت‌ها تحلیل و افقی از وضعیت بنگاه‌های اقتصادی استان داشته باشیم.

صادقلو رفع مشکلات واحدهای تولیدی و عرصه تولید را پراهمیت دانست و تصریح کرد: باید در یک برنامه تعاملی دستگاه‌های اجرایی به سراغ واحدهای تولیدی بروند و از آنها خبرگیری کنند.

اقتصاد مقاومتی

وی پنجره واحد سرمایه‌گذاری را یک مسئله پراهمیت در زمینه تولید قلمداد کرد و گفت: همه باید در جذب سرمایه‌گذاری خارجی برای استان اهتمام ویژه داشته باشند و در این مسیر صادرات ظرفیتی از برون‌گرایی در اقتصاد مقاومتی است.

استاندار گلستان توجه به فعالیت‌های زودبازده اساسی، برجسته‌سازی دانش بنیانی در تولید، تقویت دانشگاه‌ها در نقش‌سازی میدانی و توجه به مدل استان‌های موفق در اقتصاد مقاومتی را پراهمیت دانست.

انتهای پیام/


منبع : تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار