فرماندار شهرستان آق‌قلا با ابراز نگرانی از اختفاء ثبت وفات در شهرستان بر هماهنگی بخشداران و دهیاران نسبت به اطلاع‌رسانی به روز آمار فوت افراد روستا تاکید کرد.

ابراز نگرانی فرماندار آق‌قلا از اختفاء ثبت وفات در این شهرستان/ برگزاری همایش «دهیاران و وقایع حیاتی» در آینده‌ای نزدیک

به گزارش گلستان 24، امانگلدی ضمیر در اولین جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان آق‌قلا با ابراز خرسندی از آمار نسبت ازدواج به طلاق در شهرستان آق‌قلا در مقایسه با میانگین کشوری، اظهار کرد: از 22 مورد ازدواج در این شهرستان تنها یک مورد منجر به طلاق می‌شود و نسبت به میانگین کشوری که از هر پنج ازدواجی که صورت می‌گیرد یک مورد منجر به طلاق می‌شود جای بسی خوشحالی است.

وی بر ساماندهی آرامستان‌ها توسط شهرداری‌ها و دهیاران در روستاها تاکید کرد و از برگزاری همایش «دهیاران و وقایع حیاتی» در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

وی با بیان اهمیت آمار و اطلاعات حیاتی در تصمیم‌گیری‌های کلان جامعه، ثبت وقایع حیاتی را یکی از شاخصه‌های مهم توسعه‌ای هر منطقه بیان داشت و بر حضور مدیران دستگاهها به همراه کارشناسان مرتبط تاکید کرد.

وی همچنین بر ارائه راهکارهایی برای برنامه‌ریزی برای کاهش ناهنجاری‌هایی اجتماعی همچون طلاق تاکید و بر استفاده از اسامی و نامگذاری بر اساس باورهای دینی، سنتی و فرهنگ بومی و همچنین تهیه بانک اطلاعات آمار چهارگانه شهرستان تاکید داشت.

فرماندار شهرستان آق‌قلا ضمن ابراز نگرانی از اختفاء ثبت وفات در شهرستان بر هماهنگی بخشداران و دهیاران نسبت به اطلاع‌رسانی به روز آمار فوت افراد روستا تاکید کرد و افزود: وقایع حیاتی جمعیت در برنامه‌ریزی‌های کلان کشور تاثیر مهمی دارد و دهیاران روستاهای شهرستان با هماهنگی بخشداران باید در ثبت به موقع وقایع حیاتی روستانشینان، مشارکت جدی داشته باشند.

رئیس شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان آق‌قلا همچنین از ثبت 284 ازدواج و 17 مورد طلاق، ثبت 935 مورد ولادت و 180 مورد وفات در طی سه ماه نخست سال جاری در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: ترویج فرهنگ ازدواج آسان مساله‌‌ای است که همه مدیران و خصوصا دستگاه‌های فرهنگی باید به آن توجه داشته باشند و از این طریق زمینه را برای کاهش سن ازدواج در شهرستان آق‌قلا هموار کنیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار