جشن رمضان در مینودشت؛

جشن رمضان در شهرستان مینودشت با حضور قائم مقام کمیته امداد استان گلستان و همراهانشان همچنین مسئولان ادارات ائمه جمعه شهرستان مینودشت و بخش کوهسارات ، فرماندار و بخشدار و تعداد کثیری از خیرین در اردوگاه شهید فهمیده این شهرستان برگزار شد.

قائم مقام امداد گلستان: مهمترین وظایف رسیدگی به محرومان جامعه است

 

 

 

photo_2017-06-12_01-58-35اسکندر اسکندی اظهار کرد: دراساسنامه کمیته امداد و نظر رهبری بسیار به این نگاه و تفکر، یعنی رسیدگی به محرومان  تاکید شده است. همه اینها نشان می دهد که باید دراین مسیر قدم برداریم و یکی از مهمترین وظایف رسیدگی به محرومان جامعه است.

به گزارش گلستان 24،جشن رمضان در شهرستان مینودشت با حضور قائم مقام کمیته امداد استان گلستان و همراهانشان همچنین مسئولان ادارات ائمه جمعه شهرستان مینودشت و بخش کوهسارات ، فرماندار و بخشدار و تعداد کثیری از خیرین در اردوگاه شهید فهمیده این شهرستان برگزار شد.

مهمترین وظایف رسیدگی به محرومان جامعه است

قائم مقام کمیته امداد استان گلستان در این مراسم ضمن یاد آوری اوایل انقلاب و چگونگی تشکیل کمیته امداد امام (ره)گفت: بعد فرمان امام به تشکیل کمیته ای برای محرومان  و مستضعفان مردم بصورت خود جوش در سراسر استان که از شهرستان علی آباد هم اغاز شد دست بکار شدند و با بکار گیری ادوات کشاورزی به کشت می پرداختند تا در آمد آن به محرومین تعلق بگیرید. اسکندر اسکندی خاطر نشان کرد: این بسیار مهم است و جای خرسندی دارد که بعد گذشت 39 سال از انقلاب هنوز هم فرهنگ امدادگری و کمک رسانی به محرومان با تفکر انقلابی ، بسیجی  و اسلامی پابرجاست.

اسکندی اظهار کرد: دراساسنامه کمیته امداد و نظر رهبری بسیار به این نگاه و تفکر یعنی رسیدگی به محرومان تاکید شده است. همه اینها نشان می دهد که باید دراین مسیر قدم برداریم و یکی از مهمترین وظایف رسیدگی به محرومان جامعه است.

وی ضمن قدر دانی از خیرین حاضر در مراسم تاکید کرد: شما هم اکنون کمک حال کمیته امداد هستید محرومان جامعه بسیار زیاد هستند وبه تنهایی یک دستگاه اجرایی مثل کمیته امداد نمی تواند رسیدگی کامل داشته باشد.البته موسسات خیریه ،بهزیستی و.. همه در تلاش هستند تا محرومیت کمرنگ شود .شما عزیران در راستای وظیفه شرعی  آمده اید تا امداد را یاری کنید.همانطور که در قرآن سوره انسان آیه 5  جایگاه نیکوکاران را بسیار رفیع تبیین کرده است.

photo_2017-06-12_01-59-13

 

 

رمضان امسال با سال گذشته تفاوت دارد

شیرعلی وزیری مدیر کمیته امداد شهرستان مینودشت در این مراسم  با اشاره به اینکه هدف جشن رمضان امسال با سال گذشته تفاوت دارد اظهار کرد:در جشن رمضان سالهای گذشته گلریزان کمک برای محرومین و مددجویان امداد بود اما امسال این جشن برگزار شده تا از خیرین تجلیل شود.مدیر امداد شهرستان مینودشت ضمن یاد آوری خدمات امداد این شهرستان افزود: از وظایف مهم امداد برای محرومان جامعه خدمات عمرانی، پرداخت وام خود کفایی و آموزش،خدمات فرهنگی،اهدا لوازم خانگی به مناطق محروم ،اکرام (محسنین-ایتام)اهداجهیزیه و هدیه داماد،پرداخت مستمری،اجاره و پرداخت وام قرض الحسنه،خدمات درمانی بهداشتی  ،بیمه اشتغال زنان بی سرپرست و...است که کمیته امداد در این مسیر همواره مستحکم گام بر می دارد.

 

در قرآن خیرین بهترین مردم هستند

امام جمعه مینودشت در این مراسم  ضمن قدردانی از خیرین این شهرستان اظهار کرد:این وظیفه اسلامی ایرانی هست که به دیگران کمک کنیم همانطور که باید بخاطر داشته باشیم که ثروتی که داریم از آن  خداوند است  به امانت در اختیار ما گذاشته شده. حجت الاسلام سید حسین حسینی افزود: خیرین در بخش های مختلف  کمک رسانی دارند و بخش عمده کمک های آنها در بخش امداد است.در قرآن هم از خیرین بعنوان بهترین مردم یاد شده است.

در پایان مراسم هم از خیرین تجلیل شد.انتهای پیام /

photo_2017-06-12_01-58-08

 

ارسال نظر

آخرین اخبار