رییس اداره پنبه و دانه های روغنی گلستان:

رییس اداره پنبه و دانه های روغنی استان گلستان گفت: به علت کاهش آب در سدهای استان گلستان فقط نیمی از اراضی استان به برنامه ریزی کشت پنبه رسید.

کمبود آب در سدهای گلستان کشت پنبه را کاهش داد

به گزارش گلستان 24 ؛علی موسی خانی اظهار کرد: کاهش آب در سدهای استان گلستان باعث شد که تاکنون تنها حدود ۱۰ هزارهکتار از اراضی گلستان پنبه  کشت کنند.

موسی خانی از آمادگی کشاورزان برای کشت بیشتر پنبه خبرداد و افزود: حوزه سدهای وشمگیر و گلستان در استان بیشترین پنبه کاری انجام می شود که متاسفانه امسال در آن ها با کاهش حجم آب مواجه بودیم.

موسی خانی از برنامه ریزی هایی که در راستای کشت پنبه در استان گلستان شده است یاد و تصریح کرد: سال جاری سه رقم بذر پرمحصول پنبه، در سطح ۲۰هزار هکتار، برای استان تدارک دیده بودیم که کشاورزان می توانستند به عنوان کشت دوم استفاده کنند.

رییس اداره پنبه استان گلستان ادامه داد: در راستای حفظ منابع آبی استان استفاده از روش های نوین آبیاری و کشت نشایی در زراعت پنبه از کارهایی بود که در سال جاری انجام شد.

علی موسی خانی در راستای توصیه به کشاورزان در مرحله داشت پنبه خاطرنشان کرد: کشاورزان در این مرحله لازم است اقداماتی علی الخصوص در مورد مبارزه با  آفات انجام دهند.

پنبه

موسی خانی از اقدامات بیولوژیک به عنوان روشی بهتر در دفع آفات یاد و تصریح کرد: آفت هایی مانند شته و کرم قوزه می توانند بسیار خسارت ببار بیاورند و کشاورزان با مشورت کارشناسان و کلینیک های گیاهپزشکی اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهند.

وی در پایان در خصوص آبیاری مزارع سویا و پنبه  در این مرحله گفت: مزارع پنبه ای که وارد مرحله زایشی شده اند قطعن نیاز به آبیاری دارند و مزارع سویا نیز چنانچه وارد فاز زایشی نشده اند آبیاری شوند.

منبع : باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

آخرین اخبار