دادستان ها در حقوق عمومی هر جا حس کردند حق مردم نادیده گرفته می شود منتظر شکایت یا اقدام دستگاه های اجرایی نمانند و خودشان پیشگام شوند.

تاکید بر حضور پررنگ تر دادستان ها در احقاق حقوق عمومی

به گزارش گلستان 24 ؛ رییس کل دادگستری گلستان در دومین نشست فصلی مسئولان قضایی سراسر استان با تاکید بر این که حفظ حقوق مردم تکلیف شرعی و قانونی ماست افزود : دستگاه قضایی می تواند در زمینه حفظ حقوق عمومی ، دستگاه های اجرایی را نیز به میدان بیاورد و از آنان بازخواست کند .

این مقام قضایی استان در ادامه سخنان خود بر تلاش برای افزایش آگاهی های حقوقی مردم هم تاکید کرد و گفت: روسای دادگستری ها و دادستان ها باید آموزش حقوق به مردم را به صورت ویژه در دستور کار امسال خود قرار دهند و گزارش ماهانه ی اقدامات خود در این زمینه را به معاونت برنامه ریزی دادگستری کل ، ارائه کنند .

امر به معروف و نهی از منکر یکی دیگر از محورهای سخنان امروز رئیس کل دادگستری گلستان در جلسه با روسای دادگستری ها و دادستان های سراسر استان بود .

هاشمیان در این جلسه بار دیگر به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولان قضایی در این زمینه اشاره کرد و گفت: همان گونه که ایشان تاکید کرده اند دستگاه قضایی باید در چارچوب قانون حامی آمران به معروف و ناهیان از منکر باشد .

وی با بیان این که امر به معروف و نهی از منکر فقط به عفاف و حجاب محدود نمی شود افزود : دایره این فریضه الهی که در قانون اساسی ما نیز به آن اشاره شده بسیار وسیع است و باید دستگاه های متولی در قالب قانون برای احیای این فریضه تلاش کنند.

رئیس کل دادگستری گلستان که ریاست شورای حفظ بیت المال استان را نیز برعهده دارد در در این جلسه به خطر ریزگردها در استان هم اشاره کرد و خطاب به روسای دادگستری ها و به ویژه دادستان ها از آنان خواست : برای جلوگیری از بروز این پدیده در آینده در مسائل زیست محیطی قاطع وارد شوند و از دستگاه های ذیر ربطی که در این زمینه تعلل می کنند بازخواست کنند.

هادی هاشمیان با بیان این که افکار عمومی هم در این زمینه پشتیبان دستگاه قضایی است گفت : تجربه صدور آرای قاطع در زمینه حفظ محیط زیست و درختکاری به جای زندان، نشان داد مردم نیز از قضاتی که به نفع محیط زیست رای می دهند حمایت می کنند.

وی از مسئولان قضایی سراسر استان خواست : قضات توانمند در این زمینه را شناسایی و تشویق کنند.

منبع : باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

آخرین اخبار