با حضور حقوقدانان و صاحب نظران صورت خواهد گرفت؛

چالش ها و آسیب های محیط زیست دغدغه ای که دستگاه قضایی استان را برآن داشت تا در همایشی با حضور حقوقدانان و صاحب نظران راهکارهای قانونی و حقوقی برای حفظ محیط زیست به ویژه در استان های شمالی کشور را بررسی کند.

بررسی راهکارهای قانونی حمایت از محیط زیست  در همایش حقوق سبز در استان گلستان

به گزارش گلستان24، رئیس کل دادگستری گلستان  گفت : حساس کردن مردم نسبت به محیط زیست و آسیب هایی که دست اندازی و بی توجهی به عرصه های ملی و منابع طبیعی بر زندگی آنان دارد مهم ترین هدفی است که در این همایش به دنبال آن هستیم .

هادی هاشمیان گفت : بخشی از آسیب هایی که امروز متوجه  محیط زیست است در نتیجه ی ناآگاهی مردم نسبت به اهمیت و تاثیریست که  دست اندازی ها و تعرض ها به عرصه های زیست محیطی بر زندگی آنان دارد .

وی افزود : اجرای برنامه های پیشگیرانه دادگستری استان و کاهش 18 هزار ورودی پرونده ها به محاکم در نه ماه امسال نشان داد  بالا بردن آگاهی مردم ، اثرگذار است .

رئیس کل دادگستری گلستان افزود : امروز باید هر فرد در هر جایگاه و مسئولیتی که قرار دارد باید هم خودش نسبت به موضوع محیط زیست حساس باشد و هم دیگران را نسبت به مسائل زیست محیطی حساس و برای حفظ آن کمک کند.

هادی هاشمیان افزود : امروز مسئله ی ریزگردها فقط مربوط به خوزستان و استان های غربی کشور نیست و اگر مردم و مسئولان برای خلیج گرگان تدبیری نیاندیشند به گفته ی کارشناسان در اینده ی نه چندان خاک ریزگردها به چشم مردم استان نیز خواهد رفت .

رئیس شورای حفظ بیت المال استان  در ادامه سخنان خود گفت : در کنار  تغییر نگاه مردم و مسئولان به محیط زیست ، راهکارهای قانونی و حقوقی هم می تواند در راستای حفظ محیط زیست کارگشا باشد .

هادی هاشمیان افزود : در همایش حقوق سبز که 10 بهمن امسال در گرگان برگزار می شود خلیج گرگان یکی از محورهای اصلی دورهمی حقوقدانان و صاحب نظران حوزه ی محیط زیست و پیشگیری از دست اندازی ها به عرصه های ملی و منابع طبیعی کشور  است.


انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار