نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه گرگان ازدواج دختران خردسال را که گاهی به نام دین ثبت می شود موجب وهن و تخریب اسلام در سطح جهان دانست .

آیت الله نورمفیدی : ازدواج کودکان عامل وهن دین

به گزارش گلستان 24 ؛ امام جمعه گرگان در دیدار با دبیر مرجع ملی حقوق کودکان گفت : هر چند در اسلام به انجام سنت حسنه ازدواج بویژه در سنین پایین تاکید شده اما در رابطه با کودکانی که هنوز قدرت تشخیص ندارند کار درستی نیست.

 

وی افزود ؛ در صدر اسلام هم چنین ازدواج هایی با توجه به شرایط جغرافیایی و زمانی بوده و از نظر جسمی و روحی شرایط متفاوتی وجود داشته است و امروز ازدواج دختران هشت و نه ساله که به نام دین ثبت می شود موجب وهن اسلام و تخریب دین در سطح جهان می شود و این را مصداق کودک آزاری می دانند .

امام جمعه گرگان تاکید کرد : باید با استفاده از همه ظرفیت ها با چنین کارهایی (ازدواج کودکان) برخورد قانونی شود.

 

آیت الله نورمفیدی همچنین در این دیدار با اشاره به قتل دختر خردسال پارس آبادی آتنا اصلانی ضمن ابراز همدردی با خانواده داغدار وی این رویداد تلخ را یک جنایت بزرگ توصیف کرد و افزود : باید عامل این جنایت مجازات شود تا دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم ، البته مجازات فرد جانی برای جلوگیری از رویداد اینگونه وقایع در آینده کافی نیست ، باید کار فرهنگی و آموزش های لازم صورت بگیرد .

 

وی ادامه داد : سلامت اجتماعی و فرهنگی جامعه مقوله بسیار مهم و در عین حال پیچیده ای است و عوامل مختلفی دخیل هستند که باید به دقت بررسی و راهکار های رفع مخاطرات اجتماعی عملیاتی شود.

 

انتهای پیام / ا

 

منبع : باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

آخرین اخبار