آشنا نبودن بیشتر مردم نسبت به قوانین قضایی یکی از مهمترین مشکلات دستگاه قضایی است.

جای خالی وکیل در بیشتر پرونده‌های ورودی به محاکم

به گزارش گلستان 24 ؛رئیس کل دادگستری گلستان در مراسم تودیع و معارفه هیئت مدیره کانون وکلای استان گفت:ناآشنایی مردم به قوانین و مقررات علاوه بر سرگردانی آن‌ها در راهروی دادگاه‌ها و طولانی کردن فرآیند رسیدگی، در برخی پرونده‌ها نیز سبب طی چند باره مسیر رسیدگی به علت تشکیل نادرست پرونده‌ها می‌شود.

هادی هاشمیان افزود: حضور وکیل در پرونده‌ها علاوه بر این که به مردم برای طرح صحیح دعاوی کمک می‌کند سرعت رسیدگی به پرونده‌ها نیز بیشتر می‌شود.

وی با تاکید بر ضرورت تسهیل دسترسی مردم به وکیل گفت::هنوز بخشی از افراد جامعه به دلیل تنگنا‌های معیشتی از دسترسی به وکیل محروم هستند.

رئیس کل دادگستری گلستان با بیان اینکه کار وکلا برای مردم است از آنان خواست: با مردم صادق باشند و از شرایط اضطراری و مشکلات آنان بر اساس مصالح و منافع خود بهره برداری نکنند.

وی گفت: وکلا باید تحلیل واقع بینانه‌ای از پرونده به موکلان خود ارائه دهند و با در اختیار قرار دادن اطلاعات دقیق، قدرت انتخاب را به افراد واگذار کنند.

وی با بیان این که شغل وکالت، شریف است از کانون وکلا خواست: شئونات شغلی را برای وکلا تشریح کنند و تخلفاتی که به شرافت این شغل لطمه می‌زند را شناسایی و با متخلفان برخورد کنند.

/ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

آخرین اخبار