مدیرکل میراث فرهنگی گلستان:

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان از برگزاری یازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام در گلستان در شهریورماه با حضور سفیران و رایزنان اقتصادی ۴۰ کشور خبر داد.

یازدهمین جشنواره فرهنگ اقوام در گلستان شهریور ماه برگزار می شود

به گزارش گلستان 24 ؛ابراهیم کریمی ظهر دوشنبه در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: یازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام در گلستان امسال ۱۳ تا ۱۷ شهریورماه در محل نمایشگاه دائمی استان برگزار می شود.

وی با یادآوری اینکه برگزاری دهمین دوره این جشنواره در دیماه سال گذشته با استقبال خوب مردم گلستان همراه بود، افزود: امسال تلاش داریم تا زمان برگزاری جشنواره مشکلات ترافیک و پارکینگ در محل برگزاری جشنواره را به حداقل برسانیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان ادامه داد: هنوز به جمع بندی نهایی در خصوص محور اصلی این دوره جشنواره نرسیده ایم اما تنوع بخشی و کیفیت بخشی ملاک جشنواره یازدهم خواهد بود.

دعوت از رایزنان اقتصادی ۴۰ کشور

وی به تفاوت های این دوره جشنواره نسبت به سایر دوره ها هم اشاره و اضافه کرد: امسال در کنار دعوت از سفرا، رایزنان اقتصادی ۴۰ کشور از آسیای میانه و حاشیه خلیج فارس به یازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام در گلستان دعوت می شوند.

کریمی تصریح کرد: سال گذشته ۱۶۰ غرفه سوغات و صنایع دستی در جشنواره فعال بود که به نظر می رسد با توجه به ظرفیت نمایشگاه دائمی گلستان، امسال هم همین تعداد غرفه فعالیت داشته باشند.

وی بیان کرد: امسال کیفیت بخشی در معرفی حوزه روستایی افزایش می یابد و تلاش داریم گروه های ضعیف وارد این جشنواره نشوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان با یادآوری اینکه نمایشگاه دائمی استان استانداردهای اولیه برای برگزاری جشنواره موسیقی را ندارد، خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره موسیقی در جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام جنبه رقابتی ندارد بلکه می خواهیم فضای شاد و مفرح برای مردم ایجاد کرده و به موسیقی سنتی اقوام بها دهیم.

/ مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار