مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان گفت که با توجه به افزایش دما و بالا رفتن مصرف انرژی، مشترکان در این استان رعایت صرفه جویی را به منظور جلوگیری از برقراری خاموشی ها مدنظر قرار دهند.

مدیرعامل برق گلستان: مشترکان صرفه جویی کنند/ مصرف درمرز بحران است

به گزارش گلستان 24،علی اکبر نصیری روز سه شنبه به خبرنگارخبرگزاری جمهوری اسلامی اظهارداشت: میزان برق مصرف شده از سوی مشترکان این استان طی 24 ساعت اخیر، یکهزار و 130 مگاوات ساعت بوده که حدود سه برابر روزهای عادی سال است.
وی به مشترکان توصیه کرد که درجه سیستم های سرمایشی منازل را روی درجه 26- 24 قرار داده، لامپ های اضافی را خاموش و در طول روز از نور طبیعی استفاده کنند، از روشن کردن لوازم برقی غیرضرور خودداری و در مراکز اداری هم سامانه سرمایشی یک ساعت قبل از خروج خاموش شود.
به گفته وی؛ بیشترین میزان برق مصرفی مشترکان گلستان از ابتدای تابستان تاکنون مربوط به 14 تیرماه است که به یک هزار و 152 مگاوات رسیده بود.
به گزارش ایرنا امسال استانداری گلستان به منظور پیشگیری از خاموشی برق در فصل تابستان طرح تغییر ساعت اداری را از 13 تیرماه به مدت دو ماه به اجرا گذاشته است.
بر این اساس ساعت کار ادارات دولتی هر روز از ساعت 6 و 30 دقیقه صبح آغاز و تا 13 و 30 دقیقه ادامه دارد.
استان مرزی گلستان با یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت در شمال کشور قرار دارد و گرمترین روزهای سال را تجربه می کنند.
مدیرعامل توزیع نیروی برق گلستان پیش از این گفته بود که این شرکت 670 هزار مشترک دارد که برق مورد نیاز آنان از طریق پنج پست انتقال و 30 پست فوق توزیع تامین می شود و 218 فیدر 220 کیلوولتی وظیفه توزیع برق را برعهده دارند. 
به گفته وی؛ همچنین شبکه توزیع برق استان 14 هزار کیلومتر است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار