امیرشیر توماج پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی شهرستان گمیشان اظهار داشت: گمیشان یکی از غربی‎ترین شهرستان‎های استان گلستان است و تحت عنوان دریادلان نامیده می‎شود.

بیکاری معضل اصلی گمیشان/ ۲۰ میلیارد تومان برای سایت پرورش میگو گمیشان اختصاص یافت

به گزارش گلستان 24،به نقل از خبرگزاری تسنیم از گرگان، امیرشیر توماج پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی شهرستان گمیشان اظهار داشت: گمیشان یکی از غربی‎ترین شهرستان‎های استان گلستان است و تحت عنوان دریادلان نامیده می‎شود.

وی با بیان اینکه ۶۵ هزار نفر براساس سرشماری سال ۱۳۸۵ شهرستان گمیشان جمعیت دارد، تصریح کرد: ۲ شهر و ۴ بخش در این شهرستان داریم و بیشتر شغل مردم این شهرستان دهقانی و دامپروری است.

فرماندار گمیشان به ظرفیت‌های شهرستان گمیشان اشاره کرد و افزود: آسیب‌های اجتماعی مانند موادمخدر، عفاف و حجاب و موضوعاتی که دغدغه مسئولان و ائمه جمعه است را در کارگروه‎های تخصصی اجتماعی شهرستان دنبال کردیم.

توماج با بیان اینکه ۴ کارگروه‎های تخصصی اجتماعی شهرستان گمیشان را برگزار کردیم، افزود: معضل اصلی این شهرستان بیکاری است و ایجاد اشتغال برای ما حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه سایت پرورش میگو برای ما حائز اهمیت است، افزود: ۲۰ میلیارد تومان برای این سایت پرورش میگو اعتبار اختصاص داده شده است.

فرماندار گمیشان به مضعل اعتیاد در شهرستان گمیشان اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری به این  موضوع تاکید کردند و در این حوزه نیز ما اقداماتی را در قالب طرح شهید شوشتری دنبال می‎کنیم.

توماج با بیان اینکه امروز با حضور محسنی‎بندپی شاهد افتتاح اورژانس اجتماعی در این شهرستان خواهیم بود، افزود: یکی دیگر از معظلات این شهرستان طلاق است و خوشبختانه آمارها نشان می‎دهد میزان طلاق کاهش پیدا کرده و میزان افزایش ازدواج رشد داشتیم. شهرستان گمیشان به مانند شهرستان تبریز حوزه تکدی‎گری و حاشیه‎نشینی ندارد.

فرماندار گمیشان با بیان اینکه درآمد مردم این روستا کشاورزی و دامپروری است، افزود: دستگاه بینایی‌سنجی در این شهرستان نداریم و امید داریم از سوی سازمان بهزیستی این موضوع اختصاص یابد و ۷۰۰ خانوار در پشت صف مستمری کمیته امداد هستند که  نیاز است در این بخش به ارائه خدمات بیشتر به این شهرستان توجه شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار