مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان:

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان با ابراز گله مندی از مدیران مسئول گفت: اقدامات انجام شده با توجه به حجم کاری که درحوزه آسیبهای اجتماعی وجود دارد، قابل مقایسه نیست.

زنگ خطر آسیب های اجتماعی در گلستان به صدا در آمد/ گلایمندی از عملکرد مدیران مسئول

به گزارش گلستان24 ​،به نقل از گل رامیان، عبدالرضا چراغعلی مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان در جلسه  کارگروه فرهنگی و اجتماعی شهرستان رامیان گفت: با توجه به اقدامات خوبی که در استان گلستان در حوزه آسیبهای اجتماعی انجام شده است ولی در مقابل هجمه وارده در این حوزه، کارهای انجام شده ناچیز است و کارنامه قبولی برای اقدامات انجام شده در حوزه آسیبهای اجتماعی در سطح کشور و استان گلستان نداریم.

وی با بیان اینکه آمار آسیبهای اجتماعی بر سر جامعه خراب شده است و نباید تماشاگر باشیم، اظهار کرد: دست ما دولتی ها در حوزه مبارزه با آسیبهای اجتماعی بالاست و به تنهایی نمی توانیم کاری کنیم و تمام تریبونها و جایگاههای اداری و اشخاص حقیقی و حقوقی مسئول هستیم.

چراغعلی خطاب به مسئولین درباره تاکیدات موکد مقام معظم رهبری درباره آسیبهای اجتماعی، افزود: تبعیت از ولایت و بودن در رکاب یعنی عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری نه اینکه عکسی از ایشان به اندازه های بسیار بزرگ، در دفاتر محل کار نصب شود .

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان با ابراز گله مندی از مدیران مسئول گفت: اقدامات انجام شده با توجه به حجم کاری که درحوزه آسیبهای اجتماعی وجود دارد، قابل مقایسه نیست.

وی عنوان کرد: طلاق، اعتیاد، خودکشی، مفاسد اخلاقی، فضای مجازی و حاشیه نشینی پنج آسیب اصلی در سطح استان گلستان هستند که رشد قابل توجهی در دو دهه اخیر داشته و انتظار برای برنامه ریزی برای این آسیبها وجود دارد.

چراغعلی با بیان اینکه در سال 95 در استان گلستان هر پنج ازدواج منجر به یک طلاق شده است، تاکید کرد: افت قابل توجه ازدواج و بالارفتن سن ازدواج در شهرستان رامیان و استان گلستان موضوع جدی و قابل پیگیری است.

وی گفت: ازدواج آسان، ساده و بدور از تجملات و توجه به دستورات الهی، تاکیدات ائمه اطهار علیهم السلام و قرآن کریم می تواند راهگشای بسیاری از مسائل باشد.

وی با ابراز گلایمندی از شهرستان رامیان با وجود انسانهای فرهیخته و صاحب اندیش تصریح کرد: این شهرستان آمار خوبی در حوزه آسیبهای اجتماعی ندارد و باید کنکاش کرد که چرا افراد نخبه و فرهیخنه در این حوزه ورود پیدا نکردند.

وی با بیان اینکه باید آسیب دیده اجتماعی توسط خانواده حمایت شود، گفت: پیگیری مطالبات بانوان و توجه به این قشر به همت مشاور بانوان فرماندار و تشکل های مردم نهاد انجام شود.

چراغعلی خاطرنشان کرد: شوراهای شهر و منتخبین مردم و نخبگان برای اجرایی شدن فرمایشان مقام معظم رهبری و رفع نگرانی های ایشان وارد میدان شوند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار